2 Mart 2013 Cumartesi

M.H.P Iğdır Milletvekili Dr.Sinan OGAN, Manisa’da “Türkiye Nereye Gidiyor?” Konulu Konferans Verdi.






Milliyetçi Hareket Partisi Iğdır Milletvekili, Anayasa Ve Dışişleri Komisyon Üyesi Dr.Sinan Ogan, 2 Mart 2013 tarihinde saat 19.00’de Manisa Belediyesi Şehir Tiyatrosunda Türkav Manisa Şubesi tarafından düzenlenen “Türkiye Nereye Gidiyor?” konulu bir konferans verdi.

M.H.P’li Iğdır Milletvekili Dr.Sinan Ogan, konuşmasında son siyasi gelişmelerin geniş bir tahlilini yaptıktan sonra, “Türkiye Nereye Gidiyor?” sorusunu Manisalıların, Türk insanının bu soruyu kendilerine sormalarını, yine kendilerinin bu soruya cevap vermeleri gerektiğini söyledi. Manisalıların geçtiğimiz mahalli idareler seçimlerinde Türkiye Nereye Gidiyor sorusuna muhatap olanlara en iyi cevabı verdiğini, 30 Mart 2014 Mahalli idareler seçimlerinde de bu soruya iyi bir cevap vererek; bu soruya cevabı oluşturan kötü gidişata da son verebileceklerini söyledi. Bu anlamda 30 Mart 2014 Mahalli İdareler Seçimlerinin sıradan bir seçim olmadığını, alınacak iyi bir sonuçla; “Türkiye Nereye Gidiyor?” kötü gidişatının da seyrini değiştireceğini belirtti. Konuşmacı Oğan, konuşmaların arasında zaman zaman dinleyicilerden yoğun alkış aldı.

Manisa Belediyesi Şehir Tiyatrosunu tıklım tıklım dolduran Manisalıların yanı sıra M.H.P’li İl, ilçe yöneticileri ve Kamu çalışanlarının katıldığı konferansın sonunda Manisa Kamu Çalışanları Vakıf Başkanı ve Belediye Başkan Yardımcısı tarafından konuşmacı M.H.P’li milletvekili Dr.Sinan Ogan’a çiçek takdim ederek, katılımlarından dolayı teşekkür ettiler.

Manisa’daki konferansa Ahmetli Milliyetçi Hareket Partisi İlçe Teşkilatından İlçe Başkanı Orhan Karabina, Başkan Yardımcısı Kemal Yurttaş, Yönetim Kurulu Üyesi Kadir Şen, Eski M.H.P İlçe Başkanı Ahmet Yılmaz, Eski M.H.P Yöneticisi İsmail Varol ve Ahmetli Belediyesinin M.H.P’li Meclis Üyesi Necdet Koldanca katıldılar. 















Devamını oku...

1 Mart 2013 Cuma

Manisa Mesir Festivali Programı Açıklandı



473. Uluslar Arası Mesir Macunu Festivali, programı düzenlenen basın toplantısıyla açıklandı. Bu yıl TÜRKSOY önderliğinde tüm Türki Devletleri’ne onur konuğu davetinde bulunulduğunu belirten Başkan Ergün, “Manisamız’ın adının duyurulması adına dolu dolu, güzel bir program hazırlandı. Bu yıl Türki Devletleri’ni kentimizde ağırlayacak olmamızın heyecanını yaşıyoruz” dedi.  
            Bu yıl 473.’si gerçekleştirilecek olan Uluslar Arası Mesir Macunu Festivali programı, Büyük Saruhan Otel’de düzenlenen basın toplantısıyla açıklandı. Toplantıya Vali Halil İbrahim Daşöz, Vali Yardımcısı Mehmet Yüce, Belediye Başkanı Cengiz Ergün, Belediye Başkan Yardımcısı Nursel Ustamehmetoğlu, İl Kültür ve Turizm Müdürü Erdinç Karaköse, Kültür Müdürü Kemal Çamlıoğlu ve İl Genel Meclisi Üyesi İbrahim Onaylı katıldı.  Açılış konuşmasını yapan Vali Halil İbrahim Daşöz, bu yıl 21-24 Mart tarihleri arasında gerçekleştirilecek olan festivalde, yabancı ülke konuğu olarak özel bir konuk belirlemediklerini, TÜRKSOY önderliğinde Türki Devletleri’ne davet gönderildiğini belirtti.  Vali Daşöz, geçtiğimiz yıl festivali yıl içerisinde yayma kararı kapsamında gerçekleştirilen 1. Altın Lale Beste Yarışması’nın ikincisinin, Mayıs ayı içerisinde yapılacağını, TRT’den canlı yayınlanacak olan yarışmanın çalışmalarına son hızla devam ettiklerini belirtti. Daşöz, geçtiğimiz yıllardan farklı olarak gerçekleştirilecek etkinliklere yönelik şöyle konuştu, “Bu yıl da çok beğenileceğini düşündüğümüz bir program hazırlandı. Festivalin ilk günü Tarihin Dansı adlı bir etkinlik yapılacak. Büyük önem verdiğimiz bu etkinlikte ülkemizin ve Manisamız’ın folklor, şiir ve tiyatral renklerini yansıtacağız. Bunun yanı sıra bir diğer sanatsal etkinliğimiz usta ressamların yapacağı çalışmalar olacak. Ressamları festivalden bir hafta önce kentimizde ağırlayacağız.”
 Demet Evgar Hafsa Sultan Olacak  
        Mesir Saçım Töreni’nde temsili Hafsa Sultan ve Merkez Efendi olarak televizyonun ünlü simaları Demet Evgar ve Emre Karayel isimlerinin belirlendiğini kaydeden Vali Halil İbrahim Daşöz, “Bu yıl Bir Erkek Bir Kadın adlı televizyon dizisinde rol alan Manisalı sanatçımız Demet Evgar Hafsa Sultan’ı, Emre Karayel de Merkez Efendi’yi canlandıracak. Elbette nedimelerin seçimine yönelik yine bir yarışma düzenlenecek.” dedi. Ayrıca konser verecek sanatçılara da değinen Daşöz, başta Sibel Can olmak üzere Ziynet Sali, Mustafa Ceceli, Hande Yener ve Murat Dalkılıç’ın konser vereceğini belirtti.
 Festivalde Hemşeri Dernekleri Yer Alacak
        Vali Daşöz, festivale ek olarak Hemşeri Dernekleri Festivali’nde yer alan derneklerin bir gün boyunca faaliyetlerde bulunacağını belirterek, “Bilindiği üzere Manisa Belediyesi önderliğinde bu yıl ilk kez Hemşeri Dernekleri Festivali yapıldı. Oldukça da başarılı geçen bu etkinliği 25 Mart tarihinde tekrarlamış olacağız.” dedi.          
 Manisa’ya Kardeş Şehir Akını        
             Toplantıda konuşan Belediye Başkanı Cengiz Ergün, bir aylık çalışma neticesinde festival programının netleştiğini belirterek, ”Umuyorum ki geçtiğimiz yıllardan daha katılımcı bir festival gerçekleştireceğiz. Manisa’da ve çevre illerden, ilçelerden gelen vatandaşlarımızla Manisa’nın adının duyurulma noktasında çalışmalarımızı icraa etmiş olacağız. Burada Manisa’nın kardeş şehirlerine davetlerimizi yaptık. Festivalimize Bosna Hersek- Prijedor, Çin-Yiwu, Almanya-Ingolstad, Makedonya-Üsküp, Sudan-Hartum, Kıbrıs-Güzelyurt ve Kırgızistan’ın katılımı olacaktır. Elçilikler nezninden de gelecekler var. Geçtiğimiz 15 gün öncesinde ilgili komitenin Ankara’da yaptığı elçilik ziyaretleri tamamlandı. Bu anlamda Rusya ve Somali noktasında geri dönüş ve olur aldık. Haber beklediğimiz ülkeler de Azerbaycan, Türkmenistan, Yunanistan, Kazakistan, Özbekistan, Nijer’dir.” dedi.
 Türki Devletleri Onur Konuğu        
         Bu yıl onur konuğu ülke olarak özel bir davette bulunmadıklarını belirten Başkan Ergün, Türki Devletleri’nin tümünü festivale davet ettiklerini söyledi. TÜRKSOY önderliğinde gerçekleştirilen davetlerle festivalin daha katılımcı olacağına dikkat çeken Başkan Ergün, “Bu sene TÜRKSOY noktasında girişimlerimiz oldu. Gagavuz TürkleriMoldova, Hırvatistan, Kırım, Bosna Hersek gibi ülkeleri halk dansı ekiplerini ağırlayacağız. Kısacası çok daha etkin bir kadro bizleri bekliyor. Elimizden geldiğince sayın Valimizin başkanlığında Manisa için oldukça etkili bir hafta geçireceğiz. Katılım konusunda Cumhurbaşkanımız, Başbakanımız, bakanlıklar ve milletvekilleri, belediye başkanları noktasında davet gönderildi. Siyasi partilerin genel başkanlarına da davetlerimizi yaptık. Katılımım en üst noktada olması konusunda gayret gösterildiğinin bilinmesini isteriz. Önemli olan kentimizin en iyi noktalarda duyurulmasına katkı sağlamaktır. Emeği geçen tüm arkadaşlara şimdiden teşekkür ediyorum.” diye konuştu. 




















Devamını oku...

Manisa Belediye Başkanı Ergün, Çarşı Mahallesi’nde Sorunları Dinledi


BELEDİYE Başkanı Cengiz Ergün, Çarşı Mahallesi’ni ziyaret ederek mahallede ikamet eden vatandaşlarla birlikte esnafın sorunlarını dinledi. Mahallede yapılan hizmetler nedeniyle esnaf ve vatandaşların teşekkürünü alan Başkan Ergün, Bedesten’in restorasyonunun uzaması nedeniyle buradaki çalışmalar uzadı. Restorasyon tamamlanmamasına rağmen biz çalışmalara başladık.
         Mahalle ziyaretlerini Çarşı Mahallesi ile sürdüren Belediye Başkanı Cengiz Ergün, bölgede tamamlanan ve yapılacak olan hizmetler hakkında bilgi aldı. Belediye Başkanı Cengiz Ergün’e Çarşı Mahallesini ziyaretinde Belediye Başkan Yardımcıları Mimar Azmi Açıkdil, Tamer Çipiloğlu, Cem Çöllü, Hasan Eryılmaz, Mümin Deniz ile birlikte Belediye Meclis Üyesi Sezai Gürcan’da eşlik etti. Başkan Ergün ilk olarak bitpazarı olarak bilinen bölgede vatandaşların sorunlarını dinledi. Vatandaşların bölgede bulunan boş arsalara çöp atılması ve bazı bölgelerde yaşanan su birikintileri ile ilgili sıkıntıların çözülmesi noktasında ilgili müdürlere talimat vererek sorunların çözülmesini istedi. Daha sonra Bedesten çevresinde bulunan esnaflarla bir araya gelen Başkan Ergün, burada da esnaflarla sohbet ederek sorunları olup olmadığını sordu.
Esnaftan Hizmetlere Teşekkür
         Bedesten çevresinde bulunan esnaflar yapılan kaldırım ve yollar nedeniyle çamurdan kurtulduklarını belirterek Belediye Başkanı Cengiz Ergün’e teşekkür etti. Hizmetlerin devam etmesi temennisinde bulunan esnaflar, “Yaptığımız hizmetlerle bölgemiz canlanmaya başladı. Sizlere teşekkür ediyoruz. Bazı ufak sıkıntılarımız var. Bunları da bugün bizleri ziyaret ederek çözeceğinizi söyledik. Sizleri aramızda görmek ve sorunlarımızı dinlemeniz bizleri memnun ediyor” şeklinde konuştular.  
Bedesten Etrafında Bozuk Yol Kalmayacak
         Belediye Başkanı Cengiz Ergün, Bedesten de devam eden restorasyon işleri nedeniyle, bazı noktalarda işlerin yarım kaldığını hatırlatarak, “Eksik kalan bölgelerde de çalışmalarımız yeni hafta ile birlikte hemen başlıyor. Öncelikle toprak olarak kalan yolun yer döşemeleri ile birlikte kaldırım ve bordür döşemelerine de hemen başlıyoruz. Yeşillendirme ve ışıklandırmalarıyla burayı da güzelleştireceğiz” dedi.
Tarihi Alaca Hamamı Etrafı Açılacak
         Başkan Ergün Çarşı Mahallesi’ni ziyaretinde Tarihi Alaca Hamamı etrafında kamulaştırmaları yapılan alanda da inceleme yaptı. Başkan Yardımcısı Mimar Azmi Açıkdil’den bilgi alan Başkan Ergün, “Tarihi hamamın etrafının açılması amacıyla burada kamulaştırma yaparak binaların yıkımını gerçekleştirdik. Hamamın arka kısmında kalan bazı eksi yapıların da yıkılarak hamamın etrafını tamamen açacağız. Daha sonra burada yapacağımız peyzaj düzenlemeleri ve ışıklandırmalarla burası da canlılık kazanacak. Halkımıza hayırlı olsun” diye konuştu. 




























Devamını oku...

Manisa’lı Muhtarlardan toplantıya tam not



BELEDİYE Başkanı Cengiz Ergün’ün yeni Büyükşehir Kanunu ile ilgili belde belediye başkanları ve köy muhtarlarıyla yaptığı toplantı, katılımcılardan tam not aldı. Büyükşehir Yasası ile ilgili bilgi sahibi olmak amacıyla bu tür toplantıların önemine vurgu yapan muhtarlar, Manisa Belediyesi’ne teşekkür etti.
Manisa Belediyesi tarafından Belediye Meclis Salonu’nda düzenlenen Büyükşehir Yasası ile ilgili bilgilendirme toplantısı, köy muhtarlarından tam not aldı. Manisa Belediyesi Basın Merkezi mikrofonlarına konuşan köy muhtarları, toplantı ile ilgili görüşlerini belirtti.
Ahmet Uysal (Tilki Süleymaniye Köyü Muhtarı): Büyükşehir Yasası ile ilgili tebliğ bize geldi ve bununla ilgili daha önce toplantı yapıldı. Bildiğimiz konular burada işlendi. İnşallah hayırlısı olur ülkemize, ilimize, köylerimize.
Ömer Kesici (İlyasçılar Köyü Muhtarı): Belediye Başkanımız Büyükşehir Yasası ile ilgili gerekenleri söyledi. İnşallah hayırlı olur. Güzel şeyler olacağına inanıyoruz.
İsmail Bilgili (Sümbültepe Köyü Muhtarı): İyi olacağına inanıyorum. Belediye Başkanımız çöp, su gibi konularda daha iyi olacağını söyledi. Hayırlısı olsun. Belediyenin çalışmalarını çok iyi görüyorum şuan. Başarılı olacağını tahmin ediyorum bundan sonra da.
Nuri Nayir (Küçük Sümbüller Köyü Muhtarı): Yasa ile ilgili ne olduğunu tam bilemiyoruz. Belediyeden hizmet alacak olmamız iyi. Hayırlısı olur inşallah.
Bekir Gürcan (Siyekli Köyü Muhtarı): Büyükşehir Belediye Yasası ile ilgili açıklamalarda bulundu Başkanımız. Tabi iyi yönleri de var, kötü yönleri de var.
Berrin Akduman (Ayvacık Köyü Muhtarı): Tabiî ki büyükşehirin artılarıyla eksileri beraber. Bunu hep beraber göreceğiz, yaşayacağız. Çünkü şimdiye kadar büyükşehir değildik. Bunu hep beraber öğreneceğiz. İnşallah artılarının olacağını düşünüyorum. Hayırlısı olsun. Bugüne kadar belediye ile ilgili hiçbir sıkıntım olmadı. Her birime rahatlıkla ulaşabildim. Allah razı olsun her birinden.
Şaban Kütükçü (Muradiye Fevzi Çakmak Mahallesi Muhtarı): Bu toplantıların devam etmesi, bizler için önemli. Manisa’mıza Belediye Başkanımız tarafından gerekli hizmetler yapılıyor. Ama büyükşehir olunca sıkıntılarımızın neler olacağını zaman gösterecek. 










Devamını oku...

Manisa Belediye Başkanı Cengiz Ergün tarafından; Belediye Başkanları ve muhtarlara büyükşehir anlatıldı





BELEDİYE Başkanı Cengiz Ergün, yeni Büyükşehir Yasası ile ilgili bilgi vermek ve görüş alışverişinde bulunmak amacıyla, Merkez’e bağlı belde belediye başkanları ve köy muhtarları ile bir araya geldi. Yasanın halka sorulmadan geçtiğini ifade eden Başkan Ergün, “Kapanan beldelerde ve tüzel kişiliğini kaybeden köylerde yaşayanlara sorulmadan, yönetim hakları elinden alınmıştır. Yani bu bir nevi dayatma, zorla kabul ettirmedir” dedi.
Manisa Belediyesi, Yeni Büyükşehir Yasası ile ilgili özellikle kapatılan belde belediyeleri ile mahalle statüsüne geçen köylerin durumları ile ilgili Merkez’e bağlı belde belediye başkanları ve köy muhtarlarını bilgilendirmek amacı ile toplantı düzenledi. Kültür Merkezi Belediye Meclis Salonu’nda gerçekleştirilen toplantıya Belediye Başkanı Cengiz Ergün, Belediye Başkan Yardımcıları Azmi Açıkdil, Tamer Çipiloğlu, Cem Çöllü, Hasan Eryılmaz, Belediye Meclis üyeleri, İl Genel Meclis üyeleri, merkeze bağlı belde belediye başkanları ile köy muhtarları katıldı. Saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunmasıyla başlayan toplantıda, Belediye Başkan Yardımcısı Hasan Eryılmaz, 6360 sayılı Kanun ile On Üç İlde Büyükşehir Belediyesi ve Yirmi Altı İlçe Kurulması ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun hakkında bir sunum gerçekleştirdi.
Kuyu suyuna bile para ödenecek
Yeni yasa ile birlikte köylünün evinin yüzde 100 artırımlı Emlak Vergisi’ne tabi olacağına dikkat çeken Başkan Yardımcısı Eryılmaz, diğer olumsuzlukları da şöyle sıraladı: “Köylü, yüzde 25 artırımlı Çevre Temizlik Vergisi ödeyecek. İçme ve kullanma suyuna para ödeyecek. Kuyu suyuna bile para ödeyecek. Bunlar 5 sene ertelendi şimdilik. Köylü evi, tarlası, arsası, arazisi için büyükşehir tarifesi üzerinden, yani yüzde 100 artırımlı emlak vergisi ödeyecek. Bu vergilerin yüzde 10’u oranında da Taşınmaz Kültür Varlıkları’nın Korunması’na katkı payı ödeyecek. Köylü büyükşehir tarifesi üzerinden, yani yüzde 25 arttırımlı çevre temizlik vergisi ödeyecek. Çöp vergisi 5 yıl alınmayacak. Köylü içme ve kullanma suyuna para ödeyecek. Kuyudan kullandığı suya bile para ödeyecek. Su parası 5 yıl süreyle en düşük tarifenin yüzde 25’i üzerinden ödenecek. Köydeki esnaf ve sanatkârların vergi ve yükümlülükleri artacak, köydeki esnaf artık basit usulde değil, mecburen gerçek usulde vergilendirilecek. Yani ödeyeceği vergi artacak, her ay KDV, 3 ayda bir Gelir Vergisi ve en az 3 ayda bir Gelir Vergisi stopaj beyannamesi verecek. Her beyanname için damga vergisi ödeyecek, yazar kasa alacak, defter tutacak, bunun yanında mali müşavirle çalışacak ve ücretini ödeyecek, esnaf odaları üye kayıt ücreti ve yıllık aidatlar yüzde 100 artacak” dedi.
Harçlarda önemli artışlar olacak
Köy muhtarları ve köylerin kâtip, korucu, imam, bekçi ve benzeri hizmetlerine köy bütçesinden ödenen ücretler ile çiftçi mallarını koruma bekçilerinin ücretleri ile köy birliklerine ait taşınmaz ve işletmeler için emlak vergisi ve kurumlar vergisi muafiyetinin de kalkacağını dile getiren Eryılmaz, “Köylüye başka yeni vergi ve harçlar da gelecek. Belediye Gelirleri Kanunu’nda yer alan aşağıdaki vergi, harç ve katılım paylarına köylüler de 5 yıl sonra tabi olacak. Çevre Temizlik Vergisi (%25 arttırımlı), İlan ve Reklam Vergisi, Eğlence Vergisi, Haberleşme Vergisi, Elektrik ve Havagazı Tüketim Vergisi, Yangın Sigortası Vergisi, İşgal Vergisi, Tatil Günlerinde Çalışma Ruhsatı Harcı, Kaynak Suları Harcı, Tellallık Harcı, Hayvan Kesimi Muayene ve Denetleme Harcı, Ölçü ve Tartı Aletleri Muayene Harcı, Bina İnşaatı Harcı, İmar Harçları (Parselasyon Harcı, İfraz ve Tevhit Harcı, Plan ve Proje Tasdik Harcı, Zemin Açma İzni ve Toprak Hafriyatı Harcı, Yapı Kullanma Harcı), İşyeri Açma İzni Harcı, Muayene, Ruhsat ve Rapor Harcı, Sağlık Belgesi Harcı, Yol Harcamalarına Katılma Payı, Kanalizasyon Harcamalarına Katılma Payı, Su Tesisleri Harcamalarına Katılma Payı” diye konuştu.
Yaşadığımız kentte birçok alışkanlık değişecek
Eryılmaz’ın ardından Belediye Başkanı Cengiz Ergün söz aldı. 2012 yılının Aralık ayında yayımlanan 6360 sayılı kanun ile Aydın, Balıkesir, Denizli, Hatay, Malatya, Manisa, Kahramanmaraş, Mardin, Muğla, Tekirdağ, Trabzon, Şanlıurfa ve Van illerinde, sınırı il mülki sınırları olmak üzere aynı adla büyükşehir belediyesi kurulduğunu ve bu illerin il belediyelerinin büyükşehir belediyesine dönüştürüldüğünü hatırlatan Başkan Ergün, “Kentimiz de bu düzenlemeden nasibini almış ve bir anda büyükşehir olmuştur. Büyükşehir mi bütünşehir mi hala tartışılırken, kanun ile ortaya çıkan gerçekler artık yaşadığımız kentte birçok alışkanlığın değişeceğini ve birçok düzenlemenin geleceği gerçeğini karşımıza çıkarmıştır. Yıllardır belde olarak bilinen, belediyesi, belediye başkanı ve personeli bulunan 68 belde belediyesi kapanmış mahalle-köy statüsü almıştır. Yine il genelinde tüzel kimliğini kaybeden ve yakınındaki belediyelere mahalle olarak bağlanan köy sayısı 780’dir. Özetleyecek olursak, çıkarılan bu kanun ile köy ve belde belediyelerinin tüzel kişiliği kaldırılmış, köyler mahalle olarak, beldeler ise mahalleleriyle birlikte bağlı bulundukları ilçenin belediyesine katılmıştır. Ülke genelinde de, 749 olan ilçe belediyesi 418’e, bin 977 olan belde belediyesi sayısı 426’ya, 34 bin 283 olan köy sayısı da 18 bin 694’e düşürülmüştür. Bunun yanında 16 olan büyükşehir sayısı da 29’a çıkarılmıştır” dedi.
Bu bir nevi dayatmadır
İl genelinde 15 ilçesi bulunan, 1 milyon 340 bin 74 nüfusa sahip Manisa merkezinde iki yeni ilçe kurulduğunu belirten Başkan Ergün, “Bu iki yeni ilçe, 349 bin 236 merkez nüfusunu kapsayacak şekilde doğu-batı düzenli sınırlandırılmış, merkezde Kumludere Caddesi’nin doğusu Şehzadeler Belediyesi, batısı Yunus Emre Belediyesi olarak belirlenmiştir. Tabi, genel idare tüm bu kararları kendi kendine almıştır. Kapanan beldelerde ve tüzel kişiliğini kaybeden köylerde yaşayanlara sorulmadan, yönetim hakları elinden alınmıştır. Yani bu bir nevi dayatma, zorla kabul ettirmedir. Kent merkezine konumlanan yeni iki ilçenin sınırlarının belirlenmesi ve isim verilmesi de aynı üslupla yapılmıştır. Hangi kriterlere göre tespit edildiğini çözemediğimiz bir şekilde kent ortadan ikiye ayrılmıştır. Birkaç örnek vermek istiyorum. Bugün Samsun İlkadım ilçe belediyesi, 310 bin nüfusa sahip. Bugün ilçe olarak büyükşehir belediyesi altında hizmet sürdürüyor. Yine bugün İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin altında bir Bakırköy, bir Şişli Belediyesi 1 milyonun üstünde nüfusuyla bu hizmetlerini ilçe belediyesi olarak yapıyor. Burada Manisa’nın nüfusunu ikiye bölerek 150 bin nüfuslu iki tane ilçe belediyesi haline getirmenin mantığını hala anlamış değiliz. Manisa’nın merkezde iki belediyeye ihtiyacının olup olmadığını maalesef yaşayarak göreceğimizi belirtmek isterim. Tabi bu aşamada bizi asıl üzen, yerel yöneticilerin yani sizlerin ve bizim fikrimizin alınmamış olmasıdır. Yani yaşadığımız köyün, beldenin, kentin geleceğini yakından ilgilendiren hayati bir konuda bizlerin bir kez bile fikrinin alınmamış olması demokrasi adına üzücüdür. Çünkü demokrasinin vazgeçilmez unsuru halkın yönetime katılmasıdır ve bu kanun çıkarılırken kanun taslağı halktan kaçırılmış, dayatma ile TBMM’de bir haftanın içerisinde oldubittiyle kanunlaştırılmıştır” dedi.
İsim belirlenirken dahi halkın görüşü alınmadı
Büyükşehir Kanunu’nun halktan kopuk olarak hazırlandığını, bunun en bariz örneğinin, yeni kurulacak iki yeni belediyenin isimlerinin belirlenirken bile halkın görüşünün alınmamış olduğunu vurgulayan Başkan Ergün, “Yapılan anketlerde Şehzadeler ismine sıcak bakan Manisa halkı, maalesef Yunus Emre ismini Manisa ile bağdaştıramamış, Spil ve Mesir isminin yeni kurulacak belediyelerden en az birine verilmesini istemiştir. Elbette yeni kurulan 13 büyükşehirin halen devam eden belediye yönetimlerinin muhalefet partilerine mensup olması da sindirme politikası uygulandığı kuşkusunu akıllara getirmektedir. Tüm bunlara rağmen artık yapmamız gereken büyükşehirin getireceklerini ve götüreceklerini tartışmaktır” diye konuştu.
Ekonomik devrim yaptık
29 Mart 2009 yerel seçimlerinde, Manisalıların oylarıyla göreve geldiklerini hatırlatan ve kentin önemli sorunlarına eğildiklerini ifade eden Başkan Ergün, “Göreve geldiğimizde seçim öncesi sorduğumuz ama cevabını alamadığımız, belediyenin ekonomik durumunu yakından görme imkanı bulduk. Yaklaşık 96 milyon TL borç ile devraldığımız Manisa Belediyesi’nde kısa sürede ekonomik devrim yaparak mali krizden çıktık. Manisa’nın 57 mahallesine hizmet getirmek için çalışmalarımıza başladık. Yıllardır hizmet gitmeyen birçok mahallede asfalt, kaldırım ve alt yapı yenileme çalışması başlattık ve mahallelerimizin ihtiyaçlarını yüzde 95 oranında tamamladık. Kentimizde eskiyen cadde ve bulvarları yepyeni bir görünümle yeniledik, Manisa’ya modern kentler arasına soktuk. Bunun yanı sıra, belediye tarihinin büyük yatırımlarını başlattık. Yıllardır çözülmeyen çöp sorunu, atık su arıtma sorunu gibi kenti yakından ilgilendiren önemli konularda çözüm aşamasına geldik. Kentimize birçok hizmet kazandırdık. Manisa’nın ihtiyacı olan projelerin yapımına başladık. Yeni otogar, köprülü kavşak, bedesten meydanı, katlı otopark, emekliler parkı otoparkı gibi büyük yatırımlarımıza hız verdik. Atatürk Gençlik Merkezi, Mümin Özkasap Spor Tesisi, Fikri Bayrıl Spor Tesisi gibi gençliğe hizmet edecek tesisleri tamamladık. Geleceğimiz çocuklarımız için çocuk kreşleri yaptık. Kentteki yeşil alan sayısını dört yılda iki katına çıkardık. Sosyal alanları artırarak Manisalıların artık kentlerinde vakit geçirmesini sağladık. Okullarımıza yaptığımız destek ile okulların eksiklerini giderdik ve gidermeye devam ediyoruz. Tabi bunlar saymakla bitmez. Manisa değişiyor. Sloganımız bu” dedi.
Yüreğimiz cebimiz için değil Manisa için atıyor
Gelinen noktada hizmetleri belde ve köylere de ulaştırmak için çalışma başlatacaklarını da sözlerine ekleyen Başkan Ergün, “Bizim her fırsatta dile getirdiğimiz bir hizmet felsefemiz var. Biz kendimiz için değil kentimiz için çalışıyoruz. Bunun böyle anlaşılmasını istiyoruz. Manisa’nın değişimi için çıktığımız yolda Allah nasip etti imkansızlıklara ve engellemelere rağmen bir çok önemli işe imza attık. Bizim başarımızdan rahatsız olan ve halkın belediyeye teveccühünü hazmedemeyenler büyükşehir yasası ile bizi engelleyebileceklerini düşünüyorlar. Ama hesap edemedikleri bir ayrıntı var. Biz Manisa’nın evladıyız. Bu kentte doğduk, Gediz’in bereketli topraklarında palazlandık. Şimdi bu kente hizmet ediyoruz. Yani Avdal’ı da biliriz, Bağyolunu’da, Halıtlıyı da, Selimşahlar’ı da. Biz Kayapınar’ın sorununu da çözeriz, Kozaklar’ın sıkıntısını da dinleriz, Osmancalı’nın yollarını da biliriz. Birileri her fırsatta bizim Manisalılığımıza atıfta bulunuyor, bu kentte yaşamamakla suçluyor. Neymiş efendim, benim İzmir’de evim varmış, ikametgahım İzmir’deymiş. El insaf. Bütün bunları görmezlikten gelip, 4 senedir aynı nakaratı seçim sürecinde de kullanmaya çalıştılar. Bugün benim nerede oturduğumu çoğu Manisalı biliyor. Vali Konağı’nın yanında 17 senedir oturduğum evde yaşadığımı Manisalılar biliyor. Ama Allah’a şükürler olsun ki yüreğimiz cebimiz için değil sadece ve sadece Manisa için atıyor. Bugün aramızda bulunan sayın muhtarlarım ve belediye başkanlarım. Bugünden sonra sizin sorununuz bizim sorunumuz. Kanunlar çerçevesinde bize verilen yetkiler doğrultusunda, artık 97 köy ve 6 beldemiz Manisa’daki 2 ilçeye bağlanıyor. Madem bizim bir kazanda kavrulmamızı uygun buldular biz bir kazanda kavruluruz. Aynı tastan pilava kaşık sallarız” diye konuştu.
Köy ve beldelerin şehirde farkı kalmasın
Manisa Belediyesi’nin bugüne kadar her fırsatta imkanları dâhilinde belde ve köylerin yanında olduğunu da vurgulayan Ergün, “Şuana kadar toplam 80 tane köye yardım yaptık. Bunların çoğunluğu Manisa’daki köy ve beldelerimiz. Yaklaşık 45 bin metrekare kilit taşı, 50 tane bank, 2 tane basketbol potası, 1 tane otobüs durağı, 5 tane çöp kovası, 113 metre korkuluk, demir kapı olmak üzere son 1-2 aydır yaptığımız ön hizmetlerimiz. Şimdiye kadar isteği olan her köyümüze beldemize parke taşı, oturma bankı, çöp konteyneri ve diğer birçok malzeme desteğinde bulunduk. Biz artık desteğimizi arttırarak bu kentin köyünün ve beldelerinin şehirden farkı kalmasın istiyoruz. 57 mahallede yapmış olduğumuz dönüşüm ve değişimi, belde ve köylerimize de en iyisini yapma gayreti içerisinde olacağız. İnşallah Allah bize uzun ömür verir, her şey nasip meselesi. Bir laf var, gelin ata binmiş ya nasip demiş. Bizimkisi de nasip işi, alınyazısı. Önümüzdeki günler, süreçler neyi getirir, bunu şuanda açıklamak çok erken. O açıdan her şey yazgı meselesi deyip burayı geçmek istiyorum. Madem köyleri kağıt üzerinde mahalle yaptılar biz de köylerimizi kentlerdeki mahalleler gibi yapalım istiyoruz. Şimdi sizlerden isteğimiz elinizdeki ihtiyaçlarınızı tespit etmemize yarayacak anket formlarını doldurmanız ve bize teslim etmeniz. Bunları en kısa süre içerisinde belediyemiz değerlendirecektir. 65 trilyonla almış olduğumuz Manisa Belediyesi’ni 2012 yılında 168 trilyona taşıdık. Büyükşehir ile birlikte 168 milyon olan bu bütçe en az 600-700 trilyon gibi bir rakama tekabül edecek. Yani bu işin büyük mali portresinin çok iyi yönetilmesi ve yönlendirilmesi gerekiyor. Büyükşehirin olumsuzluklarının yanında artılarını da söylememiz lazım. Küçük ilçelerimizin yapamadığı özellikle çevresel projeler, atık su projeleri, Gediz Eylem Planı kapsamında olan Gediz’in temizlenmesi, katı atık bertaraf tesisi gibi projelerin yapılması için büyük bütçelerin olması bir gerçek. Bu yeni bütçeler, il bütününde planlanmasını getirecek. Allah hepimizin yardımcısı olsun. Sizler bundan sonra bizlere emanetsiniz. Manisa Belediyesi bugün sizler için çalışacak yarın da inşallah bizler bu makamlarda olursak hizmete devam edecek” dedi.
Katılımcılar sorular yöneltti
Konuşmanın ardından toplantıya katılan köy muhtarları ve belde belediye başkanları, yeni Büyükşehir Yasası ile ilgili akıllarına takılan soruları Başkan Ergün’e yöneltti. Köy ve beldelerin eksikleriyle ilgili de taleplerde bulunan katılımcılara gerekli desteğin verileceğini belirten Başkan Ergün, merkeze bağlanan belde ve köylerle ilgili iş ve işlemler hakkında belediye bünyesinde birim kurulduğunu, birimin sorumluluğunun Belediye Başkan Yardımcısı Hasan Eryılmaz’da olduğunu söyledi. Toplantı sonunda Başkan Ergün ve toplantıya katılanlar, Kültür Merkezi Meclis Fuaye Salonu’nda düzenlenen kokteylde bir araya geldi. Toplantıya katılanlara günün anısına çanta hediye edildi.

 













Devamını oku...

DEHŞET KOALİSYONU


GÜNCEL / 2013-02-28 14:24:51

AKP ile bebek katili arasında kurulan koalisyonun yıkım planları deşifre oluyor  
Türkiye'yi yıkıma götürecek İmralı canisi ile AKP arasındaki paslaşmanın ayrıntıları ortalığa saçılırken, dünyanın tanınmış gazetelerinde de çok çarıpıcı yorumlar yer alıyor. Financial Times, İmralı canisinin PKK'yı "Marksizm, mezhepçilik ve Kürt milliyetçiliğini içeren şiddete başvurmuş bir grup" haline getirdiğini yazdı.

AKP ile bebek katili arasında kurulan koalisyonun yıkım planları ayrıntılarıyla deşifre oluyor. İmralı canisi ile BDP heyeti arısındaki görüşmelerin tutanakları yayınlanırken dünyanın tanınmış gazetelerinde de çok çarpıcı yorumlar yer alıyor. Bebek katili, "Biz AKP'ye iktidarı altın tepside sunduk. AKP'yi 10 yıldır ayakta tutan benim. Biz AKP'yi çıkartan gücüz. Benimle oynanmayacağını özellikle AKP'ye anlatmalısınız. AKP'lilerle konuşun anlatın. Siz Meclis'tesiniz size çok görev düşüyor." Sözleriyle bir taraftan tehditler, diğer taraftan talimatlar yağdıryor. Financial Times, İmralı canisinin PKK'yı "Marksizm, mezhepçilik ve Kürt milliyetçiliğini içeren şiddete başvurmuş bir grup" haline getirdiğini yazdı.

FİNANCİAL TİMES ANALİZİ
Financial Times, gazetesinin analiz bölümünde ilk sayfasının tümünü kaplayan bir makale yayınlandı. Makale, AKP ile Abdullah Öcalan arasında yürütülen barış görüşmelerini konu alıyor. Daniel Dombey'nin kaleme aldığı makale, "son 14 yılını 13 metrekareden büyük olmayan bir hücrede geçiren bebek katilinin kendini bir anda hayatının en farklı görevlerinden birinde bulduğunu" söylüyor.
"Öcalan, Türkiye'yi baştan sona değiştirebilecek görüşmelerde doğrudan Türkiye hükümetiyle müzakere masasında" diyen makale şöyle devam ediyor: "Abdullah Öcalan bu hafta 20 sayfalık barış için yol haritası mektubunu belli taraflara gönderdi. Buna göre kendisi hükümetin attığı adım ne olursa olsun Mart ayında PKK'nın ateşkes ilan etmesini ve yaz ortasına kadar kuvvetlerini çekmiş olmasını istiyor. PKK, ellerindeki Türk tutsakları serbest bırakıp Türkiye'nin de aynısını yapmasını umacak.

HER ŞEY İKİ KİŞİYE BAĞLI
Makalenin devamında Dombey, " Her şey bu iki kişiye bağlı: Öcalan ve Erdoğan " diyor ve İmralı canisinin PKK'yı " Marksizm, mezhepçilik ve Kürt milliyetçiliğini içeren şiddete başvurmuş bir grup " haline getirdiğini söylüyor.
Dombey, PKK lideri Abdullah Öcalan'la yapılan görüşmelerin ardında Başbakan Erdoğan'ın siyasi hedeflerinin de olduğuna dikkat çekiyor. Dombey'e göre Erdoğan, Suriye başkanı Esad'ın görevinden ayrılması için çaba sarf etmesinden dolayı bu ülke ve İran'la gerilimin tırmandığı bir dönemde bölgedeki Kürt halkını kendi safına çekmeye çalışıyor.
Financial Times yazarı Dombey bu görüşmelerde Erdoğan'ın kişisel hedeflerinin de olduğunu belirtiyor ve ekliyor: " Ülkenin askeri devrimden kalma anayasasının yeniden yazılması çabaları sürerken Erdoğan'ın basit bir hedefi var: kendisinin doğrudan koltuğuna oturabileceği bir Başkanlık sistemine geçilmesi. Meclis'te bunun için destek yeterli olmadığından Erdoğan geçtiğimiz haftalarda yeni bir taktik denemeye karar verdi: BDP'le anlaşıp meseleyi referanduma sunmak.

İMRALI CANİSİ İLE GÖRÜŞMENİN AYRINTILARI
AKP-İmralı koalisyonunun Türkiye Cumhuriyeti'ni biçtiği hazin akıbetin ortalığa saçılan bir başka belgesi de İmralı canisi ile BDP heyeti arısındaki görüşmelerin tutanakları oldu. Tutanaklarda bebek katili "İslamcıların 40 yıllık rüyasıydı, rüyalarını gerçekleştirdik. Biz AKP'ye iktidarı altın tepside sunduk. AKP'yi 10 yıldır ayakta tutan benim. Biz AKP'yi çıkartan gücüz" diyor. Bebek katili, "benimle oynanmayacağını özellikle AKP'ye anlatmalısınız. AKP'lilerle konuşun anlatın. Siz Meclis'tesiniz size çok görev düşüyor." Sözleriyle bir taraftan tehditler, diğer taraftan talimatlar yağdırıyor.
Bebek katilinin İmralı'da BDP Grup Başkan Vekili Pervin Buldan, İstanbul Milletvekili Sırrı Süreyya Önder ve Diyarbakır Milletvekili Altan Tan'la yaptığı, bir MİT yetkilisinin de hazır bulunduğu görüşmenin tutanakları tehdit ve ihanet düzenlemeleriyle dolu.
KESİN BAŞARI ELDE ETMELİYİZ
Kandil'e BDP'ye ve Avrupa'ya üç nüsha mektup yazdığını söyleyen bebek katili, bu teşebbüsün kesintiye uğramaması gerektiğini belirtip şu tehditleri savuruyor: "Uğrarsa, tırnak kesilirse felaket olur. Türkler de bunu bilmeli; başarısızlık orta ve üst düzey savaş, isyan, kaos hepimizin hayatı söz konusudur. Şimdiye kadar yaşadıklarımız devede kulak kalır. Kesin başarı hedefi ile sonuçlanması lazım. Yeni diyalog sürecine yükleniyorum. Dostlarımızın ve halkımızın eski kalıp mücadeleleri bir kenara atmaları lazım"

REJİM DEĞİŞİKLİĞİ
Türkiye Cumhuriyeti'ni yıkma planlarını bir rejim değişikliği olarak anlatan İmralı canisi, AKP'ye ve AKP'lilere de şu sözlerle talimatlar yağdırıyor: "Eski yaşam alışkanlıkları top yekun bırakmak gerekir. Neden, çünkü bu bir rejim değişikliği olacak. Tanzimat, Meşrutiyet, Cumhuriyet, 1950 çok partili hayata geçişten çok daha önemli, bu hepsinden daha derinlikli olacak.

Başarılı olursak, yepyeni bir Cumhuriyete... Radikal demokrasi, tam demokrasi, Anadolu ve Mezopotamya'nın tam demokratikleşmesi, hazırlığım bu yönde. Şimdiye kadar olanlar ısınma hareketi idi. Bütün felsefi ve örgütsel birikimimi bu yönde PKK'yı hazırlamak ve dönüştürmek için kullanıyorum. Bu en köklü adım. Demokratik kurtuluş ve demokratik yaşam süreci. Ben bu deyimi rastgele seçmedim. Zamanında söyledim anlamadılar. Anlamış olsaydılar, Ergenekon olmazdı, AKP bunları diyor, ama çok yüzeysel bakıyor. Benim çok inatçı olduğumu biliyorsunuz.
Ben ilk günden demokratik Cumhuriyeti savundum, onlar beni anlamadılar; " APO'yu bitirdik " dediler. Stratejik hatalar yaptılar. Ergenekon'u saptılar umarım bu sefer böyle olmaz. Onun için benimle oynanmayacağını özellikle AKP'ye anlatmalısınız. AKP'lilerle konuşun anlatın. Siz Meclis'tesiniz size çok görev düşüyor. Anlamlı bir uzlaşmaya gidilseydi (Ecevit döneminde) ne Ergenekon ne AKP olmazdı."

METİNER KENDİNİ SATMIŞ
AKP'li Mehmet Metiner için; "APO sıkıştı diyor. Propaganda ile oyunu karıştırıyor. Kendisini düzene satmış, kendisini rezil etmiş, AKP'yi 10 yıldır ayakta tutan benim. Derhal bu söylemi terk etmesi lazım. Biz AKP'yi çıkartan gücüz." Diyen bebek katili, AKP'nin rolü için de şunları söylüyor: "Hükümet kesin vesayetten kurtuldu mu hesaplaşma tam olarak yapıldı mı? Tayyip'in Hükümet mekaniği, Kürt hareketine vurduğu kadar kendisine izin veriliyor, alan açılıyor vesayet kurumu, güç odakları tarafından. Sayın Başbakan zekice bu mekaniği teşhis etmiş ve iyi kullanıyor. Komplonun bir parçası değil. Danışıklı demiyorum, ama Başbakan komplonun parçasıdır demiyor, ama bu yöntemi bir iktidar aracı olarak görüyor. PKK'ya vurarak yerini sağlamlaştırıyor. (Altan Tan'a dönerek) Sayın Altan bilirsin İslamcıların 40 yıllık rüyasıydı, rüyalarını gerçekleştirdik. Biz AKP'ye iktidarı altın tepside sunduk. Bize bir teşekkür etmedikleri gibi 2. Atatürk rolüne soyunup daha çok üstümüze geldiler, ezmeye çalıştılar. Benim demokratik kriterlerim var bunu anlattık, bir baktık ki AKP hegemonya kurmak istiyor."

AKP'YE DARBEYİ ÖNLEMİŞ
Bebek katili AKP'ye yönelik bir darbe teşebbüsünü kendisinin durduğunu, Cemaatin merkezi ABD olduğunu, sürecin başarısız olması durumunda, "Ben yokum" diyeceğini, BDP ve PKK'nın beni kullanmasına izin vermeyeceğini de iddia etti.


Kaynak:http://www.ortadogugazetesi.net/haber.php?id=27685&haber=dehset-koalisyonu
 
Devamını oku...