10 Şubat 2015 Salı

Gölmarmara’ya Hizmet İçin İmzalar Atıldı; Darısı Ahmetli’ye!


            MANİSA Büyükşehir Belediye Başkanı Cengiz Ergün, Gölmarmara Belediye Başkanı Kamil Öz ile Büyükşehir Belediyesi ve Gölmarmara Belediyesi’nin görev, yetki ve sorumluluk alanlarını belirleyen protokol imzaladı. Protokol töreninde konuşan Büyükşehir Belediye Başkanı Cengiz Ergün, “Büyükşehir Belediyesi ve Gölmarmara Belediyesi olarak el ele, en güzelini istişare halinde yapma gayreti içerisinde olacağız” diye konuştu.
         Manisa Büyükşehir Belediyesi ile Gölmarmara Belediyesi’nin görev, yetki ve sorumluluk alanlarını belirleyen protokol, gerçekleştirilen törenle imzalandı. Protokol imza töreninde Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Halil Memiş ve Genel Sekreter Yardımcısı Fuat Uzun da hazır bulundu. Törende konuşan Gölmarmara Belediye Başkanı Kamil Öz, “Manisa Büyükşehir Belediyesi’nin uhdesine verilecek sokaklar, cadde ve parkların devri içi buradayız. Başkanımızla mutabık kaldık. Biz buralara hizmet verilsin, Gölmarmara’nın hepsini verelim diyoruz. Buralara Büyükşehir Belediyesi tarafından güzel hizmetler kazandırılacağına da inanıyoruz. Hayırlısı olsun. Bundan sonraki süreçte her şey Manisa için. Burada Büyükşehir Belediye Meclisi’nde de bulunduğumuzda sadece Gölmarmara’nın menfaatleri değil, tüm Manisa’nın menfaatleri için birlik ve beraberlikte oluyoruz. Hizmet olduğu sürece birlik ve beraberlik içerisinde olacağımıza söz veriyorum” dedi.
Vatandaşlara hizmet için bu görevlerdeyiz
         Daha önce 6 ilçenin ortak protokolünün imzalandığını hatırlatan Manisa Büyükşehir Belediye Başkanı Cengiz Ergün de, “Gölmarmara Belediye Başkanımız yaptığımız istişareler noktasında Büyükşehir Belediyesi olarak hangi cadde ve parkların devrolacağı hususunu imza altına alıyoruz. Ben kendisine göstermiş olduğu anlayıştan ve vermiş olduğu destekten dolayı teşekkür ediyorum. Bu tabii ki bir formalitedir. Yarın Allah nasip ederse başkanımızın ve Gölmarmara’da yaşayan vatandaşlarımızın bizden isteyebileceği proje talepleri olursa bunları da değerlendireceğimizin bilinmesini istiyorum. Sonuçta bize verilen bu görevler sadece vatandaşımızın hizmet etmek amacıyla verilen görevlerdir. Biz de buna layık olmak için çalışıyoruz. Büyükşehir Belediyesi olarak, Gölmarmara Belediyesi olarak ele ele en güzelini, istişare halinde yapma gayreti içerisinde olacağız. Ben emeği geçen bütün arkadaşlara teşekkür ediyorum. En büyük teşekkürü de başkanımıza ediyorum. Allah hepimizin yardımcısı olsun” diye konuştu.
Protokol imzalandı
Gerçekleştirilen konuşmaların ardından Büyükşehir Belediyesi ve Gölmarmara Belediyesi’nin görev, yetki ve sorumluluk alanlarını belirleyen protokolü imzalayan Manisa Büyükşehir Belediye Başkanı Cengiz Ergün, atılan imzaların Gölmarmara ve Manisa için hayırlı olmasını temenni etti.





 

 

 
Devamını oku...

6 Şubat 2015 Cuma

Manisa Bölgesi Veteriner Hekimleri Odası Başkanı Hasan Eryılmaz İstifa Etti




Manisa Bölgesi Veteriner Hekimleri Odası Başkanı Hasan Eryılmaz, oda başkanlığı ve Türk Veteriner Hekimleri Birliği Yönetim Organları görevlerinden istifa ettiğini açıkladı. Konuyla ilgili yazılı açıklama yapan Eryılmaz, “Bu unvanın gereklerini her platformda yerine getirmek için büyük çaba sarf ettim. Mesleğimizin, tarım ve hayvancılığın gelişimi adına üzerime düşenleri yerine getirdiğime inanıyorum. Bu konuda vicdanım her zaman rahat olmuştur” dedi.
Manisa Bölgesi Veteriner Hekimleri Odası Başkanı Hasan Eryılmaz, görevinden istifa ettiğine ilişkin yazılı bir açıklama yaptı. Eryılmaz, “Veteriner Hekimliği mesleğine adım attığım ilk günden bu güne mesleğimizin saygınlığı, bölgemiz ve ülkemizde mesleğimizin gelişimi ve meslektaşlarımızın refahı için çalışmanın ve çaba sarf etmenin önemine inandım. Bu uğurda gerek tarım bakanlığı ve gerekse daha sonra görev aldığım belediye bünyesinde Hasan Eryılmaz isminin önünde Veteriner Hekimi Unvanını büyük bir gururla taşıdım. Bu unvanın gereklerini her platformda yerine getirmek için büyük çaba sarf ettim. Mesleğimizin, tarım ve hayvancılığın gelişimi adına üzerime düşenleri yerine getirdiğime inanıyorum. Bu konuda vicdanım her zaman rahat olmuştur. Bu uğurda 2007 yılında Manisa Bölgesi Veteriner Hekimleri Odası Genel Sekreteri oldum. 2008 yılında Türkiye’nin en genç oda başkanı seçildim. Sonraki yıllarda da değerli meslektaşlarımın desteği ile 4 dönemdir oda başkanlığı görevini ifa etmeye çalıştım. Çalışmalarımız olumlu karşılanmış olacak ki Türkiye genelindeki 57 oda içerisinde Merkez Birliği Yönetim Organlarına 2 dönemdir seçilen ilk oda başkanı olma gurunu da yaşadım. Beni yakından tanıyanlar biliriler. Her zaman “Mahkeme kadıya mülk değil” derim. Bence önemli olan bulunulan makam değil, o makamın gerekliliklerini ne kadar yerine getirdiğindir. Bu bir bayrak yarışıdır ve bize yakışan da bu bayrağı hep ileri ve yukarı taşımaktır. Bulunduğum ve bulunacağım her makamda Veteriner hekimi olma gerekliliklerini yerine getirmek için çabam devam edecektir. İşte tam da bu düşüncelerle Manisa’mıza, Ülkemize ve Veteriner Hekimliği mesleğimize daha iyi ve yeni katkılar sağlamak amacıyla 4 dönemdir yaptığım Manisa Bölgesi Veteriner Hekimleri Başkanlığından ve 2 dönemdir yaptığım Türk Veteriner Hekimleri Birliği Yönetim Organlarındaki görevlerimden  istifa ediyor, buradaki bayrağı çalışma arkadaşlarıma devrederken, mensubu bulunduğum bu yüce meslek ve Manisamız adına çalışacağım yeni platformlarda görüşmeyi ümit ediyorum” dedi.

 
Devamını oku...

MHP MANİSA MİLLETVEKİLİ ERKAN AKÇAY: “TAŞ OLSA ÇATLARDI”

 


Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Sayın Taner Yıldız hakkında verilen gensoru üzerine Milliyetçi Hareket Partisi Grubu adına söz alan MHP Manisa Milletvekili Erkan AKÇAY, “Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı görev alanı içerisinde o kadar büyük, vahim olaylar yaşanıyor. Bu iddialar nedeniyle istifası istenen Enerji Bakanı, Başbakana soracağını, danışacağını ifade etmiştir. İstifa izin alınacak, onay alınacak bir işlem değildir, tek taraflı bir irade beyanıdır. Bunca olay, bunca iddia karşısında taş olsa çatlar, başkası olsa muhtemelen harakiri yapardı. Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanını bunca olay,  bunca vahim iddia karşısında koltuğunu kaybetmemek için adeta koltuğuna yapışmıştır.” dedi.  

Devlet Elektrik Şirketlerinin Tahsildarı Haline Getirildi 

Devletin elektrik şirketlerinin tahsildarı haline getirildiğini söyleyen MHP Manisa Milletvekili Erkan AKÇAY, “ Bazı olaylar tek başına dahi bir bakanın istifasını gerektirir. Elektrik şirketleri özelleştirildikten sonra elektrik kesintileri artmaya başlamıştır. Çünkü elektrik şirketlerini alan özel firmalar artık yatırım yapmamaktadır. Bu nedenle pek çok yer de elektrik kesintileri yaşanmaktadır. Masum vatandaşları elektrik kayıp kaçağını öder duruma getirdiniz. Mahkeme elektrik kaçaklarını vatandaşa ödettiremezsiniz diye karar veriyor. Siz kaçak elektrik bedellerini vatandaşa ödettirmek için kanun çıkartıyorsunuz. Yani Devleti elektrik şirketlerinin tahsildarı hâline getirdiniz. Başbakanlık Genelgesiyle maden ruhsatlarını Başbakanın onayına bağladınız. Bu nedenle 1.224 maden ruhsat başvurusu hala onay bekliyor.”  

Bazı Maden Şirketleri Kollanıyor 

AKP tarafından bazı maden şirketlerine haksız kazanç sağlandığını söyleyen MHP’li AKÇAY, “ Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı ve Türkiye Kömür İşletmeleri tarafından Soma’daki İmbat ve Soma A. Ş açıkça kayırılmıştır. Bu kayırma şirketlerin üretim rakamlarında da açıkça görülmektedir. Nitekim 2005 yılında 12,7 milyon liralık hasılat elde ede Soma Kömür İşletmeleri, 2013 yılında 310 milyon liralık hasılat elde etmiştir. Şirketin 2014 yılının ilk altı ayındaki hasılatı da 182 milyon liradır. 2005 yılında 53 milyon lira hasılat elde eden İmbat AŞ 2013 yılında 342 milyon liralık hasılat elde etmiştir. Şirketin 2014 yılının ilk altı ayında 254 milyon liradır. Görüldüğü gibi her iki şirkette de yıllar itibarıyla olağanüstü fahiş kazançlar söz konusudur. Bu şirketlerin hasılatlarındaki bu artış Türkiye Kömür İşletmelerinin usulsüz, mevzuata uygun olmayan süre uzatımı ve ek iş vermesi neticesinde oluşmuştur.  

Soma Kömür İşletmeleri ve İmbat A.Ş’ye süre uzatımı ve ek işlerle hukuka aykırı bir biçimde 2 milyar dolar rant sağlanmıştır 

Bazı maden şirketlerinin sözleş sürelerinin usulsüz uzatıldığını ve bu şirketlere kanunlara aykırı ek işler verildiğini söyleyen Plan ve Bütçe Komisyonu Üyesi MHP Manisa Milletvekili Erkan AKÇAY, “İmbat ve Soma Kömür İşletmeleriyle sözleşme imzalayan Türkiye Kömür İşletmeleri daha sonra sözleşme süreleri dolmadan, mevzuata aykırı olarak, yönetim kurulu kararı olmaksızın sözleşme süresini on ve on üç yıl gibi sürelerle uzatıyor. Bu uzatma ve ek işlerle İmbat ve Soma Kömür İşletmelerine 2 milyar dolar kazanç sağlanıyor.”deniyor.   

İmbat A.Ş’nin sözleşme süresi hukuka aykırı olarak 13 yıl uzatılmıştır.

İmbat AŞ’ye süre uzatımı ilgili usulsüzlüğe değinen MHP Manisa Milletvekili Erkan AKÇAY, “ Türkiye Kömür İşletmeleri ile İmbat AŞ Soma’da 1918, 4623, 4900 ruhsat no.lu maden sahaları için 4 Ekim 2004 tarihinden 31 Aralık 2015 tarihine kadar geçerli olan redevans sözleşmesi imzalanmıştır. 12 Nisan 2006 tarih ve 16/154 sayılı Yönetim Kurulu Kararı’yla uyarlama yapılmış ve 26 Eylül 2007 tarihinde 25/466 sayılı Yönetim Kurulu Kararı’yla 5 milyon 589 bin ton ek iş verilmiştir. Bu sözleşmelerde sözleşme süresi uzatılmamış sadece ek iş verilmiştir. Ancak 8 Ekim 2013 tarihinde yönetim kurulu kararı alınmaksızın usulsüz bir ek protokolle sözleşme süresi 1 Ekim 2028 yılına kadar uzatılmıştır. Önceki ek iş için yönetim kurulu kararı alınırken ve o kararlarda süre uzatımı söz konusu değilken, süre uzatımı ve asıl işten daha büyük bir işin verilmesinde yönetim kurulu kararının alınmaması oldukça dikkat çekici bir durumdur. On üç yıllık yapılan bu süre uzatımında en az 39 milyon ton ilave kömür üretimi hesaplanmaktadır.”dedi.

Soma Kömür İşletmelerinin süre uzatımı ve bu şirkete verilen ek işler hukuka aykırıdır

301 madencinin hayatını kaybettiği Soma Kömür İşletmeleriyle ilgili hukuksuzluklara değinen MHP Manisa Milletvekili Erkan AKÇAY, “ Soma AŞ ile 1841-2406 ruhsat nolu sahalarla (Geventepe) ilgili olarak 8 Eylül 2005 tarihinde 18 milyon tonluk kömür üretimi için sözleşme imzalanmıştır. Bu şirketle mevzuata uygun olarak 30 Haziran 2011 tarihinde 5 milyon 982 bin tonluk ilave ek iş sözleşmesi imzalanmış ve damga vergisi kesilmiştir. 1 Mart 2012’de 9/80 sayılı yönetim kurulu kararıyla mevzuata aykırı olarak 2 milyon 136 bin tonluk ek iş verilmiştir. Burada usulsüzlük vardır. Çünkü ek iş başka bir maden sahasını kapsamaktadır. Başlangıçta Geventepe mevkiinde bulunan işe verilen ek iş, merkez yeraltı ocağı denilen yer de Mumya mevkiindedir. Asıl iş Geventepe’de, ilave iş ise çok farklı bir yer olan Merkez Mumya’da olup ruhsat numarası 2535’tir. Aynı sözleşmeye üçüncü ilave 8 Kasım 2012 tarihinde 35/429 sayılı yönetim kurulu kararıyla yapılıyor ve  “8 Eylül 2005 tarihli, Işıklar sahasında bulunan rezervin ( ruhsat no:944)  31/12/2016 tarihine kadar Soma Kömür AŞ firmasına işlettirilmesine…” denilmektedir. Işıklar sahası ayrı bir saha olup yaklaşık 35 milyon ton rezerve sahiptir. Soma Kömür İşletmeleriyle yapılan sözleşmelerin seyrine baktığımızda da Geventepe mevkiyle başlayan işletme sahasının önce Mumya mevkine, ardından Işıklar mevkine genişletildiği anlaşılmaktadır. Bu konular mevzuata aykırıdır. Dördüncü olarak: 8/10/2013 tarihli ek protokolle 8 Eylül 2005 tarihli sözleşmenin süresi, yönetim kurulu kararı olmadan, 31Aralık 2026 tarihine uzatılmıştır. On yıllık bu süre uzatımıyla Soma Kömür AŞ’ye 30 milyon ton ilave kömür üretimi hakkı tanınmaktadır. Bu süre uzatımı da kanunlara aykırıdır. Çünkü Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu’nun 24’üncü maddesine göre; yapılacak ek iş artışları işin en fazla yüzde 20 oranını geçemez. Oysa, TKİ ile firma arasında imzalanan sözleşmeler buna aykırıdır. Yine, TKİ’nin Redevans Uygulama Yönergesi’nin 13’üncü maddesine göre ek işler işletme sahasının mücavirinde bulunan alanlarla sınırlıdır ve ek iş uzatımı TKİ Yönetim Kurulu onayına bağlıdır. Yani, bu sözleşmeler, süre uzatma işlemleri mevzuatımıza aykırı görülmektedir. ”dedi. 

AKP ile Soma’daki Bazı Maden Şirketleri Arasındaki Kirli İlişkileri Bilmeyen Yoktur

AKP ile Soma’daki bazı maden şirketleri arasındaki kirli ilişkilere değinen MHP Manisa Milletvekili Erkan AKÇAY, “ Soma’daki bazı maden şirketlerinde çalışan işçiler zorla AKP mitinglerine götürülüyor. Maden şirketleri yetkilileri ve bir AKP Manisa Milletvekili maden  işçilerini “AKP kazanmazsa işsiz kalırsınız.” diyerek AKP’ye oy vermeye zorluyor. Soma Kömür İşletmeleri Genel Müdürünün eşi ve şirket yöneticisi AKP’den Belediye Meclisi üyesi yapılıyor. AKP ilçe teşkilatlarına üye olmadan madenlerde çalışılamıyor.”dedi. 

Somalı Madencilere Neden Sahip Çıkmıyorsunuz? 

İşten atılan Somalı madencilerin sorunlarına değinen MHP Manisa Milletvekili Erkan AKÇAY, “       1 Aralıkta 2014’te 2.831 maden işçisi işten atılıyor, ocaklar kapatılıyor. Ne AKP’li yöneticilerden ne de Enerji Bakanlığından ses çıkmıyor. Ramazan ayında yeraltında maden işçileriyle iftar açarak siyasi şov yapan Sayın Enerji Bakanı ne hikmetse Soma’da madencilerimiz hayatını kaybederken sorumluluğu başkasının üzerine atmaya çalışıyor. İftar şovda işçilerle berabersin, 2.831 işçi işten atılınca yanlarında değilsin. Ne olacak bu işçilerin hâli? Nerede istihdam edeceksiniz? Bülent Arınç, iki ay oldu “Aç açıkta bırakacak değiliz…” Ne yaptınız, ne yapmayı düşünüyorsunuz? Somalı vatandaşlarımız, esnafımız, madenciler bir an evvel gerekli güvenlik tedbirlerinin de alınarak madenlerin işletmeye açılmasını bekliyorlar. Bu kadar açık ve net talepleri. Geçmişte de bu Uyar Madencilikle ilgili  804 işçi iki aylığını alamamış, tazminatlarını alamamış. Yine bu 1 Aralıkta işten atılan işçilerin tazminatlarının ne olacağı konusunda Hükûmet ne yapıyor belli değil. Bu tazminatlar nasıl ödenecek? Bu konuda ne yapıyorsunuz? Hiç mi sorumluluğunuz yok. Hep siz yetki kullanmak için mi görev yaparsınız? Hiç sorumluluğunuz yok mudur sizin?”diye sordu. 

AKP Soma’yı Gözden Çıkardı 

301 madencinin hayatını kaybettiği 13 Mayıs 2014 tarihindeki maden faciası sonrası dönemin Başbakanı Tayyip Erdoğan, ölümün madencinin fıtratında olduğunu söylemiştir. Acı içindeki Somalı vatandaşlarımız bu açıklaması nedeniyle Tayyip Erdoğan’a tepsi göstermiştir.  Tayyip Erdoğan Somalı vatandaşlarımızın tepkisinden düşman ilan ettiği cemaatin marketine sığınarak kurtulmuştur. Soma'lı vatandaşlarımızın bu tepkisinden sonra Devlet hastanesi inşaatı ve organize sanayi bölgesi çalışmaları durmuştur. Çevreyolu çalışmaları askıya alınmış, fakülte Millî Eğitim Bakanlığı engeline takılmış, termik santral özelleştirilmiştir. Yırca’da firmayla vatandaş karşı karşıya getirerek vatandaşa dayak da attırılmıştır.”dedi. 
Hem Yönet Hem Denetle
AKP’nin çürük yönetim anlayışına örnekler MHP’li AKÇAY, “ Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı Denetim Hizmetleri Daire Başkanı, Bakan onayıyla 2 Mayısta TKİ’nin yönetim kuruluna getiriliyor. Yani denetlemek durumunda olduğu bir kuruma yönetici olarak atanıyor. Hem denetleyici hem yöneticiyse orada işlerin allak bullak olması, ilişkilerin kirlenmesi ve düzenin bozulup çürümesi kaçınılmazdır. Madencilik alanındaki uluslararası konferans ve panellere; AKP’li milletvekilleri, AKP il başkanları, AKP’li yandaş sendika üyeleri ile eş-dost ve arkadaşlar götürülmüştür.”dedi.  

Somalı Madenciler İçin Toplanan Paralar Nerede? 

Somalı Madenciler için toplanan paraları soran MHP Manisa Milletvekili Erkan AKÇAY, “ Soma maden faciası sonrası AFAD hesabında 46,5 milyon lira yardım toplanmış ve bu yardımlar maden şehitlerimizin ailelerine dağıtılmıştır. Vatandaşlarımızın büyük bölümü AKP’ye güvenmediği için ya yardım yapmamış ya da bizzat elden yardım yapmıştır. Bazı yardımların ise akıbeti bilinmemektedir.  Örneğin 25 Ağustos’da Manisa’da oynanan Fenerbahçe – Galatasaray Süper Kupa Finalinin gelirleri Soma’ya bağışlanacaktı. İzmir de oynanan Galatasaray – Atletico Madrid maçı ile Chelsa- Beşiktaş – Fenerbahçe arasında ki üçlü turnuva maçlarından elde edilen gelirler Soma’ya bağışlanacaktı. Galatasaraylı eski futbolcu Drogba Somalı madencilerin ailelerine bir milyon TL bağışta bulunmuştur. Futbol Federasyonu tarafından beş milyon TL Soma için ayrılmıştır. Fakat bu paralar AFAD hesaplarında görünmemektedir,  Soma Kaymakamlığına da iletilmemiştir. Hükümet bu paraların akıbetini bir an önce açıklamalıdır.” dedi.

 

 

 

 

 

 
Devamını oku...

AHMETLİ MEZARLIKTA BÜYÜKŞEHİRLE ÇİÇEKLER AÇMAYA BAŞLADI



Ahmetli Güldede Mezarlığında Büyükşehirle çiçekler açtı. Mezarlığı ziyarete gelen vatandaşlar Büyükşehir Belediye Başkanı Cengiz Ergün’e mezarlıklara verdiği önemden dolayı hayır dualarda bulundular.
Büyükşehir Belediyesi Kent Estetiği Daire Başkanı Serpil Çakır’ın “2015 yılı içerisinde Manisa’da 1 milyon adet lale dikimi gerçekleştireceğiz” açıklamasından sonra Büyükşehir Belediyesi Ahmetli Koordinatörlüğüne 2580 Adet Mevsimlik çiçek ve 1500 Adet  Manisa Lalesi soğanı verildi. Ahmetli Koordinatörlüğü Sağlık işleri ekiplerinin temizlik ve bakımını yaptıkları Ahmetli Güldede Kabristanlığına dikilen mevsimlik çiçeklerle vatandaşlara “Ahmetli Mezarlıkta Büyükşehirle Çiçekler Açtı.” Dedirtti. Kabristanlığa defin işleri ve yakınlarını ziyarete gelen vatandaşlar, mezarlıktaki tabloyu görünce Büyükşehir Belediye Başkanı Cengiz Ergün’e teşekkür ederek; mezarlıklara verdiği önemden dolayı hayır dualarda bulundular.
Atatürk Bulvarı Çınar Altında da Çiçekler Açtı
Büyükşehir Belediyesi mezarlıkları çiçeklendirmekle kalmayıp, Ahmetli’de Büyükşehir Belediyesi’nin görev, yetki ve sorumlulukları netleşmediği halde Atatürk Bulvarındaki Çınar Altı’na da mevsimlik çiçek ve lale soğanı dikerek; Ahmetli girişinin güzel bir görünüme kavuşmasına katkı sağlandı.
 1 Milyon Lale Dikilecek
Manisa Büyükşehir Belediye Başkanı Cengiz Ergün’ün talimatıyla 2015 yılı içerisinde 1 milyon adet lale dikimi gerçekleştireceklerini belirten Çakır, “Önümüzdeki dönemlerde ilçelerimizdeki yeşil alanların daha da artması için çalışma yapacağız. Halkımızın aileleriyle zaman geçireceği sosyal alanlar oluşturarak, ilçelerimizin bu konudaki sıkıntılarını da çözmüş olacağız” dedi. Büyükşehir Belediyesi Ahmetli Koordinatörü Orhan Karabina, Büyükşehirden çiçek gelmeye devam edeceğini Ahmetli girişindeki “Döner Kavşak”ın ve “Şehitler Anıtı”nın da çiçeklendirileceğini belirtti.





























 

 

 

 
Devamını oku...

1 Şubat 2015 Pazar

MASKİ Yatırımlarında Geri Sayım Başlıyor



MANİSA Su ve Kanalizasyon İdaresi (MASKİ) Genel Müdürlüğü, ilçelerde görevli olan MASKİ şefleri ile bir toplantı gerçekleştirdi. Toplantıda MASKİ Genel Müdürü Yakup Koç, geçtiğimiz aylarda ilçelerde kullanılmak üzere tahsis edilen araçlara yeni takviyeler yapılarak, araç sayılarının arttırılacağını müjdeledi.
MASKİ Genel Müdürlüğü, İnsan Kaynakları ve Eğitim Daire Başkanlığı katkılarıyla MASKİ Hizmet Binası’nda bir toplantı gerçekleştirdi. MASKİ Genel Müdürü Yakup Koç başkanlığında gerçekleştirilen toplantıya MASKİ Genel Müdür Yardımcıları, Daire Başkanları ve ilçelerin MASKİ şefleri katıldı.
Koç’tan Yeni Araçlar Müjdesi
         MASKİ Genel Müdürü Yakup Koç, ilçelerde verilen hizmetler noktasında önemli aşamalar kaydedildiğini belirterek, “Yeni kurulan bir birim olan MASKİ Genel Müdürlüğü, ilin her noktasında hizmetleri vatandaşlarımıza aktarmak için var gücüyle çalışıyor. Hizmet araçları noktasında eksiklikler olduğunu biliyoruz. Zamanla bu eksiklikler giderilecek. Daha önce ilçelerimize kullanılmak üzere çift kabinli araçlar ile kazıcı yükleyici araçlar satın alarak görevlendirmiştik. Halihazırda Devlet Malzeme Ofisi’ne ücretini yatırdığımız 18 adet Kangoo ile 2 adet kamyon satın alındı. Şubat ayı içerisinde ihalesi yapılarak temin edilecek olan 12 adet traktör de yine ilçelerimizde MASKİ Genel Müdürlüğümüzün hizmetinde kullanılmak üzere görevlendirilecek. Bunun da müjdesini sizlere burada aktarayım” dedi.
MASKİ Yatırım Merkezi Olacak
         MASKİ’nin kurulum aşamasında olduğunu belirten MASKİ Genel Müdür Yardımcısı Mahmut Bilgen, “Yeni yapılanmanın olduğu her yerde kuruluş aşamalarında sıkıntılar yaşanır. MASKİ Genel Müdürlüğü de Manisa’nın su, kanalizasyon ve altyapısını oluşturmak ve geliştirmek için kurulan önemli bir birim. Manisa’ya yapacağımız yatırımlar ile Manisa’nın geleceğini şekillendireceğiz. Zamanımızı iyi değerlendirip, gerekli çalışmaları hızla hayata geçirerek, Manisa’nın yatırım merkezi olacağız” diye konuştu.
Atıksu Arıtma Tesislerini Manisa’ya Kazandıracağız
         Manisa’nın atık su arıtma tesisleri noktasında çok büyük eksiklikleri olduğunu belirten MASKİ Genel Müdür Yardımcısı Şehnaz Başaran, “Atık su Arıtma Tesisleri bakım, onarım ve işletme ihalesi Mart ayı içerisinde gerçekleştirilecek. İhale aşamaları tamamlandıktan sonra hızlı bir şekilde Atıksu Arıtma Tesisleri’nin tam kapasiteli çalışması sağlanacaktır” diye konuştu.
Hızlı Bir Şekilde Yol Alalım
MASKİ Genel Müdürlüğü’nün gerçekleştirdiği içme suyu sondaj çalışmaları ile çok sayıda mahallenin içme suyu probleminin çözüldüğünü belirten MASKİ Genel Müdür Yardımcısı Erdal Nohutçu, “MASKİ Genel Müdürlüğü olarak 2015 yılı içerisinde mesai mefhumu gözetmeden çalışarak, Manisa’ya güzel hizmetler kazandıracağız. İçme suyu sorunu yaşanan yerlerde program dahilinde sondaj çalışmaları hayata geçirilerek, vatandaşların ihtiyaç duyduğu içme suyunu mahallelerimizin kullanımına sunacağız” diye konuştu.
Çalışan Personelin Güvenliği Önemli
MASKİ şefleri ile düzenlenen toplantının program dahilinde belirli sürelerde tekrarlanacağını ifade eden İnsan Kaynakları ve Eğitim Dairesi Başkanı Ersoy Arslan, “Çalışanlarımızın motivasyonlarını sağlamak, gelişimlerine katkıda bulunmak ve iş sahasında verimli olabilmeleri için eğitim seminerlerimizi periyodik olarak tekrarlayacağız. İş sağlığı ve güvenliği eğitimi, personelimizin çalışma sahasında güvenlik önlemlerini almaları açısından önemli” diye konuştu.







 

 
Devamını oku...