3 Haziran 2015 Çarşamba

Dev Projeler Bir Bir Hayata Geçiyor 3 İlçeye 4 Büyük Kavşak; Ahmetli’ye Manisa’daki Alparslan Türkeş Köprülü Kavşağı gibi


Ahmetli ilçemize de Manisa’daki Alparslan Türkeş Köprülü Kavşağı gibi bir kavşağı kazandıracağız.
 
MANİSA Büyükşehir Belediyesi, Manisa’nın 17 ilçesindeki büyük yatırımlarına hız verdi. Turgutlu, Ahmetli ve Saruhanlı ilçelerinin yıllardır hayal ettiği modern kavşaklarda ilk adım atıldı. İlçeleri rahatlatacak projelerin hazır olduğunu açıklayan Manisa Büyükşehir Belediye Başkanı Cengiz Ergün, “İlçelerimizde trafik akışını rahatlatacak ve vatandaşlarımızın güven içerisinde ulaşımlarını sağlayacak kavşak projelerimizde geri sayım başladı” dedi.
Manisa Büyükşehir Belediye Başkanı Cengiz Ergün’ün 17 ilçenin tamamına eşit hizmet götürme sözünün ardından tüm ilçelerde proje ve çalışmalar bir bir hayata geçmeye başladı. Bu kapsamda Turgutlu, Ahmetli ve Saruhanlı ilçelerine yapılması planlanan kavşak projelerinin ön proje ihalesi gerçekleştirildi. Adı geçen ilçelerde trafik açısından güvensiz olan ve vatandaşların can ve mal güvenliğini tehlikeye sokan bölgeler için planlanan kavşakların Karayolları Genel Müdürlüğü’nden onaylarının alınmasıyla birlikte yapımlarına başlanacağı belirtildi.
Geri sayım başladı
Yapılacak kavşaklarla ilgili bilgi veren Manisa Büyükşehir Belediye Başkanı Cengiz Ergün, “Saruhanlı’nın girişinde trafik kazaları çok oluyor. Bunların önüne geçebilmek için oraya güzel bir kavşak projesi hazırladık. Yine Turgutlu’da ilçe girişinden başlayarak, battı-çıktı şeklinde değil, 1,5-2 kilometrelik tünel şeklinde bir kavşak projemiz var. Ayrıca mevcut kavşakla bağlantılı bir kavşak daha ilçemize kazandıracağız. İlçemize yapacağımız iki kavşak projesini hayata geçirerek Turgutlu’nun en büyük sorunlarından bir tanesini ortadan kaldırmak istiyoruz. Ahmetli ilçemize de Manisa’daki Alparslan Türkeş Köprülü Kavşağı gibi bir kavşağı kazandıracağız. İlçelerimizde trafik akışını rahatlatacak ve vatandaşlarımızın güven içerisinde ulaşımlarını sağlayacak kavşak projelerimizde geri sayım başladı” dedi.
17 ilçemiz için planlamalarımızı yaptık
3 ilçenin kavşak projelerinin Karayolları Genel Müdürlüğü onayının ardından yapım ihalesine çıkılacağını da sözlerine ekleyen Başkan Ergün, “Vatandaşlarımızın ihtiyaç duyduğu tüm projeleri 17 ilçemizin tamamına ulaştıracağız. Manisa Büyükşehir Belediyesi olarak tüm ilçelerimizin sorunlarını ortadan kaldırmak için gerekli planlamamızı yaptık. Tüm ilçelerimiz hak ettiği hizmetleri fazlasıyla alacak. Bundan kimsenin şüphesi olmasın. Tüm planlamalarımızı yaptık ve emin adımlarla geleceğe ilerliyoruz” diye konuştu.
 





 

 
Devamını oku...

2 Haziran 2015 Salı

Ahmetli Seydiköy Ve Karaköy’de Yol Bakım Onarım Çalışmaları Devam Ediyor!


MANİSA Büyükşehir Belediyesi, köyden mahalleye dönüşen yerlerde yol bakım onarım çalışmalarına devam ediyor.  Ahmetli ilçesinde Büyükşehir Belediyesi Fen İşleri Dairesi Başkanlığı ekipleri tarafından Seydiköy girişi,  Karaköy Mahallesi ile Turgutlu Urganlı Mahallesi arasında yoğun kullanılan Kanal Yolu’nun bakım onarım çalışması yapıldı.

         Manisa’nın büyükşehir olmasıyla beraber Manisa Büyükşehir Belediyesi Fen İşleri Daire Başkanlığı  köyden mahalleye dönüşen yerlerde yol bakım onarım çalışmalarına devam ediyor. Ahmetli Ataköy mahallesi,
Ataköy Regülatör Yolu, Alahıdır  Mahallesi Yeniçeşme Köprüsü mevkiinde yapılan yol bakım ve onarımından sonra Seydiköy Mahalle Muhtarı ve Karaköy Mahalle Muhtarının talebi, Büyükşehir Belediye Başkanı Cengiz Ergün’ün talimatları ile Seydiköy mahalle girişi, Karaköy Mahallesi ile Turgutlu Urganlı Mahallesi arasındaki kanal yolu’nun bakım onarım çalışması yapıldı.

Seydiköy Mahallesinin girişinin yapılması nedeniyle Mahalle Muhtarı Nasuh Sururi Yılmaz, Karaköy Urganlı arasındaki yolun da bakım ve onarımından memnun olan Karaköy Mahalle Muhtarı Abdullah Adıgüzel Büyükşehir Belediyesi Fen İşleri Daire Başkanlığı Salihli Şantiyesi personeline ve Büyükşehir Belediye Başkanı Cengiz Ergün’e teşekkür ederek; hizmetlerinin devamlarını dilediler. Karaköy ile Urganlı arasındaki yolu yoğun olarak kullanan Karaköylü vatandaşlar da ayrıca memnuniyetlerini ifade ederek; Büyükşehir Belediye Başkanına teşekkür ettiler.





























Devamını oku...

1 Haziran 2015 Pazartesi

‘Projelerimizle Ahmetli’yi Uçuracağız’



MANİSA Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Halil Memiş, Ahmetli’de mahalle muhtarları ile bir araya geldi. Ahmetli’de yıllardır işletilmeyen atık su arıtma tesisini faaliyete geçirdiklerini açıklayan Memiş, bunun yanında Ahmetli’yi uçuracak projelerinin olduğunu duyurdu. Memiş, Ahmetli’ye düğün salonu, 45 km asfalt, parke taşı, Ahmetli Çayı rekreasyon alanları ve öğrenciler için MABEM kurslarını kazandıracaklarını belirtti. Ahmetli Çayı etrafındaki düzenlemelerle ilgili eleştiri olduğunu kaydeden Memiş, vatandaşın istemediği bir hizmeti hayata geçirmeyeceklerini söyledi.

Manisa Büyükşehir Belediyesi’nin Ahmetli’de yapacağı hizmetleri ve projeleri anlatmak için Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Halil Memiş, MASKİ Genel Müdürü Yakup Koç, Genel Sekreter Yardımcıları Fuat Uzun, Aytaç Yalçınkaya ve daire başkanları ilçeye çıkarma yaptı. Muhtarlarla, Büyükşehir Belediyesi Ahmetli Koordinatörlüğü Hizmet binasında buluşan Genel Sekreter Memiş, muhtarların isteklerini dinledi, yapılacak projeleri anlattı. Büyükşehir Belediyesi’nin yapılanma sürecini bitirdiğini dile getiren Memiş, bu süre içinde tüm kadroların, araç gereç parkının tamamlandığı açıkladı. Memiş, “ Alandaki tüm hizmetleri artık Büyükşehir Belediyesi ve ilçe belediyesi yapacak. Büyükşehir Belediyesi’nin alandaki hizmetleri daha kapsamlı. Sizin yol, kanalizasyon, su, itfaiye, mezarlık, ilaçlama, ulaşım gibi ihtiyaçlarınızı Büyükşehir karşılayacak. Ayrıca mahalleleri ilçe merkezine bağlayan yollar Büyükşehir Belediyesi sorumluluğundadır. İlçe belediyeleri ise mahalle içindeki yollar ve ova yolların bakımı, çöp toplama gibi hizmetleri yapacak” dedi.

Ahmetli’ye 45 Kilometre Asfalt

Büyükşehir ve ilçe belediyelerinin sorumluluk alanlarıyla ilgili paylaşımların geç yapıldığına vurgu yapan Memiş, asfalt ihalesinin de bu yüzden geciktiğini duyurdu. 1600 km stabilize, 200 km sıcak asfalt yapılacağını açıklayan Memiş, Ahmetli’ye ise 45 km asfalt olacağını belirtti. Asfalt ihalesine bir firmanın itiraz ettiğini kaydeden Memiş, ihalenin henüz onaylanmadığını, ancak onaylanmasının ardından sahada işlemlerin başlayacağını söyledi. Memiş, “ Bunların gecikmiş olması bize birkaç ay kaybettirir. Bu yollar eskiden beri kötü yollardır. Yıllardır bekleyen bir hizmet bir iki ay beklemiş olacak. İhale onaylanır onaylanmaz bu yollar 4 ay içinde tamamlanacak. 2013 yılında İl Özel İdaresi köy yollarına 14 milyon lira ayırdı. Biz ise sadece bu yıl için 91 milyon lira ayırdık. Bizim hedefimiz 3 yıl içinde toplam 4 bin 600 km asfalt yapmaktır” diye konuştu. Büyükşehir Belediyesi’nin ilçelere parke taşı desteği yaptığına dikkat çeken Memiş, “ Atık su arıtma tesislerinin yanında içme suyu ve kanalizasyon ihaleleri çalışması yapıldı. 97 mahalle seçildi. Ahmetli’de 6 yerde altyapı çalışması yapılacak. Ayrıca depo bakım ve onarım yapılacak mahalleler var. Bu depoların hali içler acısıdır. Bunlar yıllardır var olan sorunlardır” dedi.

Yer Sorunu Yaşıyoruz

Ahmetli’de 1 düğün salonu, 9 bin metrekare kilit parke taşı, 6 camide ışıklandırma çalışması yapılacağını kaydeden Memiş, yer sorunu yaşadıklarına dikkat çekti. Memiş, “ Projelerimizi hayata geçirmek için yer sorunu yaşıyoruz. Bunlar için sizden destek bekliyoruz” diyerek muhtarlara çağrı yaptı. Kırsal Hizmetler konusunda Gökkaya Mahallesi’nde iki tarımsal sulama sondajından çiftçilere su verilmeye başlandığını duyuran Memiş, çiftçilere her zaman destek olacaklarını söyledi. Ahmetli’de MABEM kursunun açılacağını kaydeden Memiş, kayıtların başladığını belirterek, bu kurslardan pek çok öğrencinin faydalanacağını ifade etti.

‘Ahmetli Çayı Etrafındaki Düzenleme Ahmetli’yi Uçurur’

Ahmetli Çayı etrafındaki düzenleme çalışmasıyla ilgili konuşan Memiş, “Ahmetli Çayı’nın etrafının düzenlenmesiyle ilgili bazı eleştiriler var. Ahmetli Çayı’nın etrafının düzenlenmesi sadece Büyükşehrin çalışması değildir. Ahmetli Belediyesi de istiyor diye biliyoruz. Cengiz Ergün Başkanımızın Ahmetli Belediye Başkanıyla birlikte görüşme yaptığında ortaya çıkan bir fikirdir. Burası Ahmetli’ye yakışır bir yer olabilir diye düşündüler. Bununla birlikte biz Büyükşehir Belediyesi’nin birimleri olarak çalışmayı başlattık. Bize 200 kişi imzalı dilekçe ulaştırdı. Çalışmanın bu yerde yapılmasının doğru olmadığı talebinde bulundular. Bu alanın orada yaşayan kişileri mağdur etmeyecek şekilde çözümler üreterek proje olarak hayata geçirilmesi Ahmetli’yi uçurur. Çay kenarında insanların gelip oturabileceği, sosyal mekanlar olarak kullanabileceğini, o çayın temizleneceğini düşünün. Burası farklı bir projedir. Burada sizin istemediğiniz hiçbir şey Büyükşehir Belediyesi tarafından üretilmez, üretilmeyecektir. İstenmediği taktirde bunu yapacağız diyemeyiz. Şuan için burada ne yapılabilir dışında herhangi bir çalışma yok” diye konuştu.

MASKİ Çok Yol Kat Etti

Ahmetli’de atık su arıtma tesisinin faal duruma geçmesi için ihalesinin yapıldığını duyuran MASKİ Genel Müdürü Yakup Koç, bu tesis ile kirliliğin önüne geçileceğini ifade etti. 97 mahallede altyapı çalışmaları yapacaklarını kaydeden Memiş, “ Meclisten 100 milyonluk yetkiyi aldık. İçişleri Bakanlığı’ndan onay alacağız. Her ilçede kötü durumda olan depoların bakım onarımı yapıyoruz. Bu depoların içi çok kötü durumdadır. Mahallelerdeki içme suyu kanalizasyon projeleri 3-5 ay aralıklarla birlikte yenilenecek. 72 adet sondaj çalışması yaptık. İller Bankası’ndan kredilerin 5 ay rötarı çıktı. Manisa merkez, Turgutlu, Gördes atık su arıtma tesisi ihale işlemleri yapıldı. Bu üç tesislerin maliyeti 100 milyon liradır. Ayrıca 4 ilçe içinde müracaat edeceğiz. MASKİ olarak çok yol kat ettik ve edeceğiz” dedi.

Konuşmaların ardından Ahmetli mahalle muhtarları Büyükşehir Belediyesi’nden beklentilerini anlattı. İsteklerini sıralayan muhtarlar, yapılan hizmetleri devam etmesini diledi. 
















 

 
Devamını oku...