Milliyetçi Hareket Partisi Manisa milletvekili Erkan AKÇAY’ın 15
kişinin hayatını kaybettiği ve “ölüm yolu” olarak nitelendirilen
Salihli-Gölmarmara-Akhisar yoluna ilişkin 7 adet soru önergesi verdiği ortaya
çıktı.
Akçay, ayrıca Plan ve
Bütçe Komisyonunda Ulaştırma Bakanlığı’nın 2009, 2010, 2012, 2013, 2014 Bütçe görüşmelerinde ve 18
Nisan 2012 tarihinde TBMM Genel Kurulunda hemen her gün kazaların yaşandığı ve AKP
tarafından 13 yıldır bitirilmeyen
Akhisar-Salihli-Gölmarmara yolunu gündeme getirmiş.
Salihli-Gölmarmara-Akhisar
Yolunun Bitmesi İçin Daha Kaç Eve Ateş Düşmesi Gerekiyor?
Salihli-Gölmarmara-Akhisar yolunda yaşanan feci kaza ile ilgili
değerlendirmelerde bulunan MHP Manisa Milletvekili Erkan AKÇAY, “ Salihli
Çökelek Mahallesinden yola çıkan 15 tarım işçisi 6 Temmuz sabahısaat 5.30’da
Salihli- Gölmarmara yolu üzerindeki Hacıveliler Köyü yakınlarında yaşanan
kazada hayatını kaybetmiş, kamyon şoförü ve bir işçi yaralanmıştır. Öncelikle
kazada hayatını kaybedenlere Allah’tan rahmet, kederli ailelerine başsağlığı,
yaralılara şifalar diliyorum. Kalkınma
Bakanlığı Kamu Yatırımları Programına göre; yapımına 1994 yılında başlanan ve
2002 yılında bitirilmesi planlanan 59 km’lik ve 106,5 milyon lira ihale bedelli
Salihli-Gölmarmara-Akhisar yoluna 2013 yılsonuna kadar 51 milyon liralık kaynak
aktarılmıştır. 2014 yılında bu proje için 1 milyon lira kaynak aktarılmış ve
projenin bitiş süresi 2017 yılına uzatılmıştır. Manisa’da ölüm yolu olarak
nitelendirilen ve hemen her gün kazanın yaşandığı Salihli-Gölmarmara-Akhisar
karayolunda son 1 yıl içinde meydana gelen kazalarda 35’ten fazla vatandaşımız
hayatını kaybetmiştir. Duble yol yapmakla övünen AKP, 59 km’lik Salihli-
Gölmarmara-Akhisar Yolunu 13 yıldır neden bitirmiyor? Salihli-
Gölmarmara-Akhisar Yolunun bitirilmesi için daha kaç eve ateş düşmesi
gerekmektedir?” diye sordu.
Salihli-Gölmarmara-Akhisar
Yolunda Meydana Gelen Her Kazanın ve Can Kaybının Sorumlusu AKP Hükümetidir.
Salihli-Gölmarmara-Akhisar yolunda meydana gelen her can
kaybının sorumlusunun AKP Hükümeti olduğunu söyleyen MHP Manisa Milletvekili
Erkan AKÇAY, “Plan ve Bütçe
Komisyonunda Ulaştırma Bakanlığının 2009, 2010,
2012, 2013, 2014 Bütçe görüşmelerinde ve 18 Nisan 2012 tarihinde TBMM
Genel Kurulunda AKP tarafından 13 yıldır bitirilmeyen
Akhisar-Salihli-Gölmarmara yolunu gündeme getirdim. Salihli-Gölmarmara-Akhisar
yoluna ilişkin olarak 2009-2015 tarihleri arasında 7 adet soru önergesi verdim.
İlk önergemi 9 Ekim 2009’da dönemin Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’a
vermiştim. Binali Yıldırım önergeme verdiği cevabında
‘Salihli-Gölmarmara-Akhisar yolunun 2012 yılında bitirileceğini’ ifade etmişti; ancak 2014 Kamu Yatırımları
Programında bu yolun 2017 yılında bitirilmesi hedeflenmiştir. Son önergemi ise
9 Ocak 2015’te yine Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan’a
vermiştim. 9 Ocak 2015 tarihinde Ulaştırma Bakanı Lütfi Elvan’a verdiğim soru
önergesinde “Salihli-Gölmarmara-
Akhisar yolundaki kazaların en önemli nedeni yolların bozuk olması ve yol
çalışmalarının 20 yıldır bitirilememiş olmasıdır. Yapımına 1994 yılında başlanan ve 2002 yılında
bitirilmesi öngörülen 59 km’lik Salihli-Gölmarmara- Akhisar yolunun bitiş
süresi neden sürekli uzatılmaktadır? 59 km’lik Salihli-Gölmarmara- Akhisar yolu
20 yıldır neden bitirilememiştir?Salihli-Gölmarmara-
Akhisar yol projesinin bitiş süresini sürekli uzatarak vatandaşlarımızın
hayatını kaybetmesine yol açmıyor musunuz?”diye sormuştum. Maalesef AKP hükümeti uyarılarımıza ve
önergelerimize kulak asmamıştır. Dolayısıyla Salihli-Gölmarmara- Akhisar yolunda yaşanacak her kazanın ve can kaybının
sorumlusu AKP Hükümetidir” dedi.
Salihli-Gölmarmara-Akhisar
Yolu bir an önce bitirilmelidir
Salihli-Gölmarmara-Akhisar yolunun Manisa’nın ilçe ve köyleri
arasında ulaşımını sağlamanın yanında Ankara-Afyon- Uşak yolu ile
Balıkesir-İstanbul yolu arasında bağlantı sağladığını söyleyen MHP’li AKÇAY,
“Salihli-Gölmarmara- Akhisar yolundan her gün on binin üzerinde araç
geçmektedir. Buradaki bölünmüş yol çalışması 1994 yılında başlamış olsa da 2013
yılında 2 milyon lira, 2014 yılında ise sadece 1 milyon lira kaynak aktarılmıştır.
Projenin başlangıcından beri aktarılan kaynak ise 53 milyon liradır. Kamu
Yatırımları Programında projenin bitiş tarihi 2017 yılı olarak belirlenmiştir.
Bu halde 2015-2017 yılları arasında proje için 53,5 milyon lira aktarılması
gerekmektedir. Manisa’ya Ulaştırma-Haberleşme alanında her yıl ayrılan Kamu
Yatırımı dikkate alındığında bunun mümkün olmadığı görülmektedir.”dedi.