15 Ekim 2014 Çarşamba

AHMETLİ TÜRK EĞİTİM SEN İLÇE TEMSİLCİSİ A.BAYRAM YUSUFLU’DAN ZEHİR ZEMBEREK AÇIKLAMA!



         Türk Eğitim Sen Ahmetli İlçe Temsilcisi Ahmet Bayram YUSUFLU ‘nun İlk Defa ve Yeniden Müdürlük Görevlendirmesi ile ilgili yaptığı basın açıklamasıdır.

BASIN AÇIKLAMASI

         Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Kurumları Yöneticilerinin Görevlendirilmelerine İlişkin Yönetmeliğe göre Eğitim Bir-Sen üyesi İlçe Milli Eğitim Müdürleri ve İlçe Milli Eğitim Şube Müdürleri tarafından değerlendirmeye tabi tutulan okul müdürlerinin görevine son verilmişti. Yapılan değerlendirmeler taraflı tarafsız tüm kesimlerce tepki çekmişti. İlçe Milli Eğitim Müdürleri ve İlçe Milli Eğitim Şube Müdürlerinin verdiği mesnetsiz puanlamalardan sonra ikinci sınavı İl Milli Eğitim Müdürlükleri verecektir. Bu sınav, eğitim camiasının muhtaç olduğu ADALET sınavıdır.

         Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Kurumları Yöneticilerinin Görevlendirilmelerine İlişkin Yönetmeliğe Manisa Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından ek-2 puan sıralamaları oluşturulmuş, sözlü sınav komisyonları teşkil edilerek 16 Ekim tarihinden itibaren sözlü sınavların yapılacağı açıklanmıştır.

         Sözlü sınavda sendika temsilcilerinin olmaması, sözlü sınavın görüntülü ve sesli olarak kayıt altına alınmayacak olmaması sınavla ilgili kuşkuları artırmaktadır.

         Türkiye genelinde olduğu gibi Ahmetli ilçesinde de, okullara kimlerin müdür olarak görevlendirileceği ile ilgili listeler ortalıkta dolaşmakta, okullar Eğitim Bir Sen üyeleri arasında paylaşılmaktadır. Eğitim Bir-Sen yönetici ve üyeleri o kadar fütursuz bir şekilde kadrolaşmak istemekte, kadrolaşma konusunda kanun, yönetmelik dinlememektedir. Eğitim Bir-Sen üyesi İlçe Milli Eğitim Müdürleri ile Şube müdürleri bu konuda her türlü desteği vermektedir. Bazı kurumlara Eğitim Bir Sen üyelerinin görevlendirilmesi için yeni normlar istenmektedir. Ahmetli Şehit Hasan Yarış Halk Eğitimi Merkezine Ahmetli Eğitim Bir Sen eski ilçe başkanı Ahmet AKIN’ın görevlendirilmesi için yeni norm tahsisi yapılmıştır.

         Ahmetli İlçe Temsilciliği olarak tarafımıza gelen duyumlara göre, Ahmetli ilçemizde görevlendirilecek olan müdürler ve okulları şöyledir;

Şehit Hasan Yarış Halk Eğitimi Merkezi: Ahmet AKIN

Barbaros İlkokulu: Recep ÖZBAY

Altı Eylül İlkokulu: Sait CANDAN

Altı Eylül Ortaokulu: Murat ŞENYÜZ

Şehit Hakkı Erdoğan ÇPL: Süleyman ADIGÜZEL

Ahmetli Anadolu Lisesi: Cendel AKÇAY

Alahıdır İlköğretim Kurumu: Nihal GÜRKAN

Gökkaya İlköğretim Kurumu: Gölmarmara İlçesinden gelecek.

 

         Duyumlar gerçekse, o zaman sözlü sınav yapmaya ne gerek var? Komisyon oluşturmaya ne lüzum var? İnsanların emeğini, alın terini çalmanın kılıfı mı sözlü sınav?

         Sınav Komisyonu Üyelerine; en çetin hesabının kul hakkı ve hukuku ile ilgili olacağını Mahşeri Kübra’ya yakışır bir puanlama yapmanızı istiyoruz. Sizden öncekilerin yaptığı hatalara düşmemenizi ısrarla tekrarlıyoruz; Kur’an-ı Kerim Nisa Süresi 58.ayetinde “Muhakkak ki Allah, emanetleri sahibine teslim etmenizi ve insanlar arasında hakemlik yaptığınız zaman adaletle hükmetmenizi emreder. Muhakkak ki Allah, onunla (bununla) size ne güzel öğüt veriyor. Ve muhakkak ki Allah, en iyi işiten ve en iyi görendir.” ilahi emrini ve Âlemlere rahmet olan Hz. Peygamber Efendimizin (s.a.v) bir zenginin işlediği hırsızlığı affettirmek için gelen sahabelerine sitem ederek, “Vallahi sizden öncekiler bu yüzden helak oldular. Onların içinde bir zengin suç işlese onu affeder, fakir suç işleyince hakkından gelirlerdi. Vallahi kızım Fatıma da bu suçu işlese, ona gereken cezayı verirdim” cevabını hatırlatıyoruz.

         Bizim için hayatın her anı Allah ve insanlık katında bir mülakat olup, hiçbir mülakat bu iki unsurdan asla daha değerli olamaz. Ancak bir önceki puanlama sürecinde olduğu gibi bu süreçte de ahlaksızlığı ahlak edinmiş bazı kesimlerce; insanlar makam ve mevki ile korkutularak teslim olmaya zorlanmış açık ve kapalı tehditlere maruz kalmışlardır. Duruşundan ve şerefinden ödün vermeyen Türk Eğitim Sen üyeleri bu kişilere en iyi cevabı vermiş ve onlara “İNSAN SATIN ALINACAK BİR META DEĞİL, SAYGI DUYULACAK BİR VARLIKTIR, EŞREFİ MAHLÛKATTIR.” diyerek insan olmanın gerekliliği bir kez daha hatırlatmışlardır. Her türlü kirli tezgâhtan nemalanma gayesi güdenlere inat Türk Eğitim-Sen’in duruşu diğer konularda olduğu gibi bu sefer de HAK, HUKUK ve ADALETTİN ön planda olduğu, Allah korkusunun ve Kul Hakkının gözetildiği, kariyer ve liyakatin önemsendiği bir puanlama yapılmasından yana taraf olacaktır. Aksi yönde hareket edilmesi durumunda bir önceki mesnetsiz puanlamalardaki eylemleri tamamen gölgede bırakacak ve sonuçları telafisi mümkün olmayan durumlar ortaya çıkarabilecek, istenilmeyen olaylara sebebiyet verebilecektir. Bu süreç hataların düzeltilmesine katkı sağlama ve yıkılan adalet anlayışını onarma noktasında derin anlam ifade etmekle birlikte bozulan eğitim barışı ve iade-i itibar noktasında şüphesiz önem arz etmektedir. Bu süreçte yöneticilerimize düşen görev ve sorumluluk eğitime katkı sağlama noktasında belki de bir fırsattır. Türk Eğitim-Sen olarak bu fırsatın değerlendirilmesi noktasında tanıyacağımız tek durum: HAK, HUKUK ve ADALET anlayışıyla yapılacak olan bir puanlama olacaktır.

         Herkes emin olmalıdır ki;  bu işin peşini Türk Eğitim Sen bırakmayacaktır. Türk Eğitim Sen, her türlü hukuki yola başvuracak, eğer sözlü sınav sonrasında tarafımıza gelen duyumların gerçek olduğu ortaya çıkacak olursa İl Değerlendirme Komisyonu üyeleri hakkında suç duyusunda bulunacağız.

Kamuoyuna saygıyla duyurulur.

Türk Eğitim-Sen Ahmetli Temsilciliği