Marmaris-Muğla duble yolu 2011′de 8 bin ağaç kesilerek
bitirildi. Yol yaklaşık bir yılda 4. kez çöktü!...
Marmaris-Muğla duble karayolunun 4’üncü kilometresinde,
aşırı yağış nedeniyle yolun bir şeridi çöktü. Bu sırada geçen bir araç olmaması
faciayı önledi. Ulaşım tek şeritten devam ederken, Karayolları İzmir 2’nci Bölge Müdürü
Abdülkadir Uraloğlu yolun kısa zamanda onarılarak tekrar trafiğe açılacağını
söyledi.
Gökova-Marmaris karayolunun duble yol haline getirilmesi çalışmaları 2011 yılında tamamlandı. 7.8 kilometrelik üç şeritli yolun dörde çıkarılması için 8 bin ağaç kesildi, bölgede etkili yağışlar sonunda heyelanlar oldu. Geçen yıl Ocak ayında aşırı yağmur ve fırtına nedeniyle, Karadere ile Belbaşı mevkii arasındaki 3 kilometrelik mesafede değişik noktalarda kayalar yola indi. Yine Karadere’den Marmaris’e kadar olan 4 kilometrelik yolda da aynı sıkıntılar ile 5 ayrı yerde çatlama ve yarıklar oluştu. Müteahhit çatlamaların meydana geldiği altı ayrı noktada çalışma yaptı. Yol trafiğe açıldı, fakat birkaç ay sonra aşırı yağmur nedeniyle yolda tekrar çökmeler ve çatlamalar oldu. Dört kilometrelik bölüm tamamen sökülüp dolgular yeniden yapıldı ve geçen sezon ortasında tekrar trafiğe duble yol olarak açıldı.
METREKAREYE 142
KİLO YAĞMUR DÜŞTÜ
Marmaris
ve çevresinde son 24 saat içinde metrekareye 142 kilo yağmur düşmesi sonucu
Karadere mevkiinde yine yol çöktü. Altındaki istinat duvarının yıkılması sonucu
bir şeridi çöken yoldan araç geçmemesi ise faciayı önledi. Trafik ekipleri
yolda önlem alarak bir şeridi trafiğe kapattı.
Karayolları
İzmir 2’nci Bölge Müdürü Abdülkadir Uraloğlu, Duble Yollar Kontrol Şefi Ergün
Tekeli ve bölge müdürlüğünden gelen mühendisler eşliğinde bölgede inceleme
yapıldı. Uraloğlu, yaptığı açıklamada “Muğla-Marmaris karayolunun 52’nci
kilometresinde Marmaris’e 4
kilometre kala Karadere mevkiinde 03.00-05.00 arasında
bölgeye yaklaşık 80
kilogram yağmur düştü. Su istinat duvarının temelini
oyarak önce duvarı yıkmış. Yıkılmayla birlikte de Marmaris’e geliş şeridinin
bir tanesinin altı oyulmuş. Yolun bir şeridini kapatarak çalışmalara başladık.
Şimdi yolu tamamen karşı şeride verip gidiş geliş haline getirerek burayı
onaracağız. Acil alınması gereken önlemleri alarak çalışmalarımızı
sürdüreceğiz” dedi.
‘COĞRAFYA ZOR’
Aynı
bölgede daha önce 3 kez sorun yaşandığının hatırlatılması üzerine Uraloğlu,
“Bulunduğumuz coğrafya zor. Daha önce oluşan sıkıntılar giderildi. Bu onların
dışında gelişen bir konu… Mühendislik yapılarda yıkılma riskini sıfıra
indiremezsiniz. Her zaman bizim amacımız o riski küçültmektir. Burada da onu
yaptık ancak bu gelişme oldu” dedi.
Kaynak:http://www.ulkucukadro.com/akpnin-duble-yol-hezimeti.html