25 Nisan 2017 Salı

Bökü “Tarihi Atılımınızla Yüreğimizdeki Onurlu Yerdesiniz”


Turgutlu’nun tanınmış eşraflarından Hayri Bökü, Belediye Başkanı Turgay Şirin’i ziyaret ederek, yeni yayınlanan ‘Yangın Gelini’ isimli kitabını hediye etti. Turgutlu edebiyatına önemli bir eser kazandıran Bökü’ye teşekkür eden Başkan Şirin de “Turgutlu’ya sevdalanmış değerli dostumuzun geçmişimizden geleceğe böylesi güzel bir eser kazandırmasından ve ilk takdimini bizlere yapmasından dolayı memnun olduk” dedi. Bökü de Başkan Şirin’e teşekkür ederek, “Sizler, tarihi dokuya yapmış olduğunuz atılımla, Kent Müzesi ile bizlerin yüreğindeki acıyı dindirdiniz” dedi.

Turgutlu’lu Hayri Bökü, büyükannesinin Turgutlu hatıralarından esinlenerek kaleme aldığı ilk kitabı olan ‘Yangın Gelini’’ni Belediye Başkanı Turgay Şirin’e imzalayarak hediye etti. Bökü kitabı takdim ederken, Kent Müzesi’nin oluşmasında verdiği destek dolayı Başkan Şirin’e teşekkür ederken yaptığı açıklamada, “Kaleme alıp yazdığım ilk kitabım olan ‘Yangın Gelini’ni büyükannenimin Kurtuluş Savaşı’ndaki hatıralarından yola çıkarak yazdım. Büyükannem Kurtuluş Savaşı’nda, o zamanlarda gelinlik kızmış. Kurtuluş Savaşı’nda Turgutlu işgal edildiğinde ve yakıldığında gelin olan kızlar çeyizlerini toprağa gömüyormuş. Sonrasında gelinlik kızların çeyizleri toprağın altında çıkıyor. O zaman gelinlere de ‘Yangın Gelini’ deniyormuş. Kitabı da oradan esinlenerek yazdım. Ayrıca kitapta 13 tane ayrı öykü var. Bu öykülerde Turgutlu’nun tanınmış simalarını kaleme aldım” dedi.

Turgutlu’muzda Tarihi Başkan Olarak Anılacaksınız”
Ziyaretinde tarihe, geleneğe ve kültüre verdiği değerden dolayı Başkan Şirin’e övgü dolu sözlerle hitap eden Bökü, “Sizler, tarihi dokuya yapmış olduğunuz atılımla bizlerin yüreğindeki acıyı dindirdiniz. Bu yönünüzle bu topraklarda yaşamış olanların yüreklerinde onurlu yerinizi aldınız. Tarihi dokuya yapmış olduğunuz gecikmiş müdahaleye yürekli bir neşter atmanızdan dolayı size saygı duyuyorum ve çok teşekkür ediyorum. Turgutlu’muzda artık bir tarihi Başkan olarak anılacaksınız. Her Başkanı’n Turgutlu’da elbet bir eseri vardır. Ama Kent Müzesi gibi bir tarihi dokuyu yaşatacağınız için artık siz bir tarihi başkansınız” dedi.

Turgutlu Edebiyatına Verdiğiniz Katkı Yadsınamaz”
Turgutlu edebiyatına önemli bir eser kazandıran Bökü’ye teşekkür eden Başkan Şirin de, “Turgutlu’ya sevdalanmış bir insandan böylesine güzel bir hediye almak, böylesine güzel sözler duymak bizleri son derece mutlu etti. Yüreğinizdeki o güzelliği bizlere yansıttınız. Turgutlu edebiyatına verdiğiniz katkı yadsınamaz. Aynı
kalbi duygularla ben de sizleri çok seviyor ve saygı duyuyorum. Kitap hediyesi içinde bir kez daha teşekkür ediyorum” şeklinde konuştu.