13 Mart 2015 Cuma

AKP Suya Zamda Geri Adım Attı


Manisa Büyükşehir Belediyesi Mart ayı Belediye Meclis Toplantısı’nda AKP’lilerin teklif ettiği vatandaşa yük getirecek evsel katı atık bedeli Belediye Başkanı Cengiz Ergün’ün itirazıyla yeniden oylandı. Şubat Meclisinde katı evsel atık bedeli alınması isteyen AKP grubu zam kararından geri adım attı.
Manisa Büyükşehir Belediye Meclis Toplantısına, kent gündeminde çok tartışılan katı evsel atık bedeli damga vurdu. Manisa Büyükşehir Belediye Başkanı Cengiz Ergün, Şubat ayı meclisinde AKP’lilerin teklif ettiği katı evsel atık bedelinden Manisalıları kurtarmak için meclise itirazını sundu.
Başkan Ergün, vatandaşa verdiği sözü tuttu
AKP grubunun evsel katı atım bedeli isteğine geçtiğimiz ay yapılan mecliste ‘ Ben olduğum sürece vatandaştan bu parayı alamazsınız, aldırmam’ diyen Başkan Ergün vatandaşa verdiği sözü tuttu.  Başkan Ergün, “Katı evsel atık bedelinin alınmasıyla ilgili önerge geldi. Çoğunluk bizde anlayışıyla kararı geçirdiler. Ben şimdi tekrar getiriyorum. Hukuksuz, yönetmeliklere uygun olmayan sözleşmeleri yapılmayan kararın alınamayacağını tekrar söylüyorum. Geçen hafta içinde bir yazı daha geldi. İçişleri Bakanlığı’ndan geldi. Onunda cevabı Çevre Bakanlığı’nın aynısıdır. Şimdi buyurun siz ısrar ediyorsanız bir kere daha oylama yapalım” dedi.
Her iki bakanlıktan olumsuz görüş geldi
Evsel katı atık bedeli hakkında meclisi bilgilendiren Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Halil Memiş, her iki bakanlıktan da kararın uygulanamayacağına dair görüş geldiğini bildirdi. Genel Sekreter Memiş, “Siz bu tarifeyi düzenleyip tahsilat yapmak için aboneye verilen hizmete göre hesaplamak zorundasınız. Her bir abone ile sözleşme imzalanması gerekir. Sözleşmede atık üreticisinin hangi hizmetlerden yararlandığını bu sözleşmeye yazmak zorundasınız. Bir de usul boyutu var. Geçen ay karara bağlanan konu meclis gündemine hiçbir belediyenin tarifesi gelmeden karara bağlandı. Hiçbir ilçenin tarifesi yoktu. Sadece 5 belediyenin tarifesi bize ulaştı. Hangi tarife üzerinden para alınacağı bilinmeden, ilçe belediyelerinin düzenleyeceği tarife üzerinden alınacak karar usule aykırıdır. Meclis verdiği kararda tariflerinin gerçekçi olup olmadığını, çevre temizlik vergisinin dikkate alınıp alınmadığını kontrol etmek zorundadır. Bunun yapılmasına fiziken imkan olmamıştır” diye konuştu.
‘Zammı siz geçirdiniz, ben tekrar oylatıyorum’
Memiş’in ardından  konuşan AKP Grup Başkanı Zülfikar Gürcan, su zammını Büyükşehir yaptığını öne sürdü. Başkan Ergün de, “Oy birliğiyle yaptık. Konuyu saptırmayın. Kararı siz geçirmediniz mi ben itiraz ediyorum. Katı atık bedelinin alınması mı alınmaması bunu konuşuyoruz. Kararı siz geçirdiniz. Bu kararı bir daha oylatıyorum. Aldığınız karara göre para alınması söz konusudur. Çöpü konuşuyoruz suya getirdiniz konuyu. Oylarınıza sunuyorum”dedi.
Başkan Ergün:‘Doğruya geldiniz’
Konuşmaların ardından geçen mecliste alınması öngörülen evsel katı atık bedeli oylamaya sunuldu. AKP’lilerin karardan geri adım atması nedeniyle evsel katı atık bedeli alınmaması kararı oy birliğiyle geçti. Oylamanın ardından ‘ katı atık bedeli almıyoruz’ diyen Zülfikar Gürcan’a Başkan Ergün ‘doğruya geldiniz. Manisalıya müjde. AK Parti alınan karardan vazgeçti” diye konuştu.