12 Haziran 2013 Çarşamba

TAKSİM NOTLARI...



KÖŞE YAZILARI / 2013-06-12 09:39:04

Sabah 08:00'de İstanbul Valisi'nin sosyal medyadan, 68'in "ÇİÇEK ÇOCUKLARI" kıvamındaki mesajlarının ardından polis meydana müdahale etti.. Pankart temizliği yapıldı, iyi de yapıldı.. Zira o pankartlar ve o görüntü, iktidar partisinin işine yarıyordu..
**
"İktidarın işine geliyordu da neden kaldırıldı?" diye sorarsanız, yanıtlayayım;
-Eee zaten günlerdir o meydanı bilerek ve isteyerek o halde bıraktılar.. Yeni bir tiyatro oynanacaktı, onun için sadece sahneyi temizlediler..
**
Basit ve güldüren bir oyun oynandı saatlerce.. 10 bin kişiyi birkaç dakikada darmadağın edebilen Çevik Kuvvet, elinde havai fişek ve molotof olan 10 kişiyle başa çıkamadı :)) Üstelik, bir TOMA alev alev yandı.. TOMA suyunun bu kadar tazyiksiz püskürdüğünü de ilk kez gördük..
**
Hani bazen çocuklarla oyun oynarız, arkasından koşmaz, koşuyor gibi yaparız.. Sadece ayak sesimiz çıkar, yerimizde sayarız aslında.. Polisimiz de öyleydi, "BAK, GELİYORUM BAK.. GELDİM GELDİM GELDİM."
**
Memleket ayaktayken susan televizyonlar, EMNİYET PRODAKŞIN yapımında canlı yayındaydı.. Başrolde bir TOMA ve o krem yelekli, gaz maskeli aktör vardı.. Diğer aktörler, bu ikilinin afişte öne çıkmasına daralır mı bilmem, onu da onlar düşünsün..
**
Bu arada metro seferi yine durduruldu.. İşine gitmeye çalışan binlerce kişi, Taksim'den önceki durakta inip yürüdü yine.. Oysa bir kentte güvenliği sağlamak hayatı durdurmak değil, hayat devam ederken güvenli kılmaktır..
**
Elbette Türkiye'nin kanunları var.. Toplumsal hayatımızın kuralları var.. Bu uğurda gereken yapılacak, itirazım yok.. Ama dün Taksim Meydanı'nda kanun ve kuralların gereği yapılmadı.. Meydan bir sahneydi ve iktidar "Psikolojik Harekat" sahneliyordu..
Yoksa, PKK'lı rahatsız olmasın diye, Taksim'den VATAN Caddesi'ne kadar, binalardaki Türk bayrağını indiren ben miydim? O gün, o alçak için bayrak indiren irade, Atatürk Kültür Merkezi'ne niye asar ki bayrağı?
Ya da her fırsatta, Mustafa Kemal Atatürk'e hakaret eden-ettiren bir irade niye sallandırır ki o binadan Atatürk'ün fotoğrafını..
**
Taksim'de oyun sürerken Başbakan'a kulak verdim.. "Bölücü paçavralar astılar meydana" dedi.. Vallahi dedi billahi dedi.. Gerçi kimlik bildirmedi, PKK demedi.. Yol arkadaşını rencide etmek istemedi zağar..
Memlekette binlerce kafa kırılmış, göz patlamış, Başbakan hala meydandaki seramik taşların derdindeydi.. E "TAŞ GİBİ" yürek ister bu tercih..
**
Ve ben bu notları yazarken sıkıldım.. Samimiyetle sıkıldım..
Noktayı koymadan bir öneri;
Devlet Bahçeli'nin dün MHP Grubu'nda yaptığı konuşmayı dinlemediyseniz, BENGÜ TÜRK sayfasında mevcut, izleyin-dinleyin.. Okumadıysanız, yazılı olarak aynı sayfada var, okuyun derim.. Bir grup konuşması değil, bir manifestoydu..
*** *** * ***                             ***  ***     ***
Günün Sözü: Aç gözlülerden dürüstlük, soysuzlardan vefa bekleme..

Kaynak:  http://www.ortadogugazetesi.net/haber.php?id=29208