11 Nisan 2015 Cumartesi

25.DÖNEM MİLLETVEKİLİ SEÇİMLERİYLE İLGİLİ AHMETLİ’DE SANDIK KURULU EĞİTİMİ YAPILDI


7 Haziran 2015 tarihinde yapılacak olan 25.Dönem Milletvekili Genel Seçimleri dolayısıyla Ahmetli İlçe Seçim Kurulu ile Halk Eğitim Merkezi işbirliğinde “Sandık Kurulu Görevlilerinin Eğitimi” konusunda Ahmetli Şehit Hasan Yarış Halk Eğitimi Merkezince kurs düzenlendi.
Yüksek Seçim Kurulu ile Milli Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğünün ortak çalışmasıyla Türkiye genelinde tüm Halk Eğitim Merkezlerinde “Sandık Kurulu Görevlilerinin Eğitimi” konulu kurs açılmış olup, söz konusu kurs süreci başlamış ve halen devam etmektedir. Anılan kurs sandık kurulunda görev almak isteyen başkan ve üyelerin eğitimi amacıyla düzenlenmiştir. Ahmetli ilçesinde de Ahmetli İlçe Seçim Kurulu ile Ahmetli Şehit Hasan Yarış Halk Eğitimi Merkezi’nin ortaklaşa düzenlediği kursta öğretici olarak İlçe Seçim Kurulu personeli Yasemin Bozdoğan katıldı.
10 Nisan tarihine  kadar uzatılan eğitim başvurularından sonra Ahmetli Şehit Hasan Yarış Halk Eğitim Merkezine müracaat eden Sandık Kurulu Üyeliklerinde görev almak isteyen vatandaşlar, ilçe seçim kurulu görevlisi Yasemin Bozdoğan’ın öğretmenliğinde çok sayıda kursiyer gruplar halinde kursa başladılar. İlk defa partililerin ve sadece okur-yazar şartını taşıyan vatandaşların da sandık kurulu başkan ve üyeliklerinde görev alabilecek olması ayrı bir önem arz etmektedir.
“Sandık Kurulu Görevlilerinin Eğitimi” konusunda devam eden kursa katılan vatandaşlar, seçime 2 ay kala böyle bir kurs düzenlendiği için; bu uygulamanın katılımcılık adına daha faydalı olacağını belirterek memnuniyetlerini ifade ettiler.