21 Şubat 2013 Perşembe

Erdoğan'ı kendi partilisi yalanladı



SİYASET / 2013-02-20 15:41:28
AKP ve BDP'nin İmralı canisini Karadeniz'de aklama operasyonunu milletten gizleyebilmek için MHP'yi kullanmaya çalışan Başbakan iddialarını ispat edemedi. Erdoğan'ı Sinop Dikmen'in AKP'li Belediye Başkanı Hüseyin Yüksek de yalanladı.
Karadeniz operasyonunu milletten gizleyebilmek için MHP'yi kullanmaya çalışan Başbakan Recep Tayip Erdoğan iddialarını ispat edemediği gibi, kendi partisinin belediye başkanı tarafından yalanlandı.
BDP'li milletvekillerinin Sinop'ta protesto edilmesiyle ilgili olarak suçlanan AK Parti'ye mensup Sinop Dikmen Belediye Başkanı Hüseyin Yüksek, hakkındaki iddiaların aksine BDP'li milletvekillerinin zarar görmemesi için gayret gösterdiğini ifade ederek, "Halkın galeyana gelmemesi için büyük çaba sarfettim. Buna Sinop İl Emniyet Müdürü şahittir. Sinop'taki olaylar dışarıdan gelenler ve Sinop'taki CHP'liler tarafından çıkarılmıştır." dedi. Kendisi hakkında 'protesto çağrısını AK Parti'li Dikmen Belediye Başkanı yaptı iddiasında bulunan İstanbul Bağımsız Milletvekili Levent Tüzel'den özür beklediğini de söyledi.
Cihan Haber Ajansı'na konuşan Sinop Dikmen Belediye Başkanı Hüseyin Yüksek, olayların yaşanmasına zerre kadar katkısının olmadığı vurgulayarak, "BDP'li milletvekilleri Sinop'a gelmeden bir gün önce MHP İl Başkanı İsmail Özkan ile buluştuk. Misafir milletvekillerine ve Sinop'a zarar gelmemesi için AK Parti, MHP ve Ülke Ocakları üyelerinden her hangi bir kişinin provokasyonların içinde bulunmaması, olayların içinde yer almaması ve sağduyuyla hareket edilmesine yönelik görüşme yaptık. Sinop öğretmenevinde yaşanan hadiseleri çıkaran ve halkı galeyana getirenler, il dışından gelenler ve il içindeki CHP'lilerdir." diye konuştu.
BDP heyetinden Bağımsız Milletvekili Abdullah Levent Tüzel'in kendisi hakkındaki iddia ve suçlamalarının doğruyu yansıtmadığını ifade eden Dikmen Belediye Başkanı Yüksek, "O notu kendisine kim getirip iletti bilmiyorum. Ama bu doğru değildir. Çünkü buna İl Emniyet Müdürü ve öğretmenevi müdürü şahittir. Kalabalık öğretmenevi önünde toplanmaya başladığı sırada İl Emniyet Müdürü'nün yanına gidiyordum.
Bir yandan da gençleri sakinleştirmeye çalışıyordum. Bir grup genç bana öğretmenevi bahçesindeki direğin bayrağının koptuğunu, bu bayrağın düzeltilmesi gerektiğini seslendiler. Ben de bayrağı düzelteceğimi ancak sessiz durup provokasyonlara uymamalarını hatta dağılmalarını istedim." şeklinde konuştu.
Durumu İl Emniyet Müdürü'ne iletip Sinop Belediyesi İtfaiyesi'ni çağırdıklarını ancak itfaiyenin olay yerine gelmediğini söyleyen Başkan Hüseyin Yüksek, "O kadar aramamıza rağmen itfaiye olay yerine gelmedi. Ben bir belediye başkanı olarak orada BDP'li milletvekillerine zarar gelmemesi için İl Emniyet Müdürümüzle beraber halkı yatıştırmaya provokasyona gelmemeleri için ikna çabaları içindeydim. Benim protesto için bayrak asma ve astırmayla ilgili bir müdahalem olmamıştır. Onlara zarar gelmemesi için var gücümle mücadele ettim." açıklamasında bulundu.
Yeni oluşan barış sürecine katkıda bulunmak ve süreci kimsenin baltalamaması için gelen milletvekillerinin güvenliğini sağlama adına büyük çaba sarf ettiğini aktaran Başkan Yüksek, "Üzerime düşeni fazlasıyla yaptım. Kargaşa sırasında sırtıma darbeler alıp yumruklar yedim. Böyle bir özveride bulunurken, Tüzel'in iddiaları beni bir hayli üzdü. Kendisinden özür bekliyorum." ifadelerini kullandı.
MİLLETVEKİLİ LEVENT TÜZEL NE DEMİŞTİ
Sinop'ta yaşanan hadiseden sonra dün Samsun'da bulunan BDP milletvekilleri, OMTEL Otel'de düzenledikleri basın toplantısında Sinop Öğretmenevi önündeki olayları değerlendirmişti. Yaşanan provokasyon ve protestolarla ilgili Emek Partisi (EMEP) Eski Genel Başkanı Halkların Demokratik Kongresi (HDK) Yürütme Kurulu Üyesi İstanbul Milletvekili Abdullah Levent Tüzel, "Orada bayrak asma ritüelleri yapıldı. Protesto çağrısı yapan da Sinop Dikmen Belediye Başkanıdır. Bu da AKP'li belediye başkanıdır. Bunun da bilinmesi gerekiyor." sözlerini sarf etmişti.
Bütün bu gelişmeler Başbakan Erdoğan'ın MHP'ye yönelik suçlamalarının asılsız olduğunu kesin şekilde ortaya koyuyor. MHP'liler Başbakan Erdoğan'dan özür bekliyor.