14 Şubat 2013 Perşembe 13:34
CHP, yerel seçimlere yönelik yaptırdığı ankette çarpıcı sonuçlara
ulaştı. Anketten genç seçmenin MHP’yi tercih ettiği sonucu çıktı.
CHP, yerel seçimlere yönelik strateji belirleme
çalışmalarında seçmen davranışı ile ilgili dikkat çekici sonuçlara ulaştı.
CHP'nin Halkla İlişkilerden Sorumlu Genel Başkan Yardımcısı
Gülseren Onanç, kamuoyu yoklamaları, anket çalışmaları ve araştırmalar
sonucunda Genel Merkez'in saptamalarını Bugün gazetesinden Ezelhan Üstünkaya'ya
şu başlıklarla aktardı:
ERDOĞAN NEDEN SEVİLİYOR
ERDOĞAN NEDEN SEVİLİYOR
Seçmen grubu içinde önemli yeri olan ev kadınlarının yüzde
47'si AK Parti'ye oy veriyor. CHP, kadınların AK Parti'ye niye oy verdiği,
CHP'ye ise neden oy vermediğini araştırıyor. AK Parti'ye oy veren seçmenin
"ideolojik tercih" nedeniyle hareket etmediği, "lideri (Recep
Tayyip Erdoğan) kendisine yakın bulduğu için oy verdiği" saptaması yapan
CHP, Erdoğan ile CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu'nun seçmendeki
"algısını" masaya yatırdı. CHP, Erdoğan'ın "niye aşırı
benimsendiğini", Kılıçdaroğlu'nun ise "niye önyargılı biçimde
ötekileştirildiğini" araştırıyor.
SEÇİM İÇİN YENİ STRATEJİ
SEÇİM İÇİN YENİ STRATEJİ
CHP, "focus" çalışma olarak nitelendirdiği
"seçmenle sohbet toplantıları" ile kadın seçmene "liderde ne
aradığını" soracak. CHP'nin önemli saptamalarından birisi de;
"genç" oylarla ilgili oldu. CHP tarafından "özgürlükçü olması
gereken kesim" olarak nitelendirilen "genç oyların", MHP
tabanına kayması CHP'yi şaşırtan sonuçlardan birisi oldu. CHP, genç kesime
ulaşacakiletişim stratejisi belirleyecek.
KARARSIZ SEÇMEN ARTTI
KARARSIZ SEÇMEN ARTTI
"Kararsız" seçmen sayısının yüzde 25'e ulaştığını
belirleyen GenelMerkez, "bu kitle içindeki hangi grupta oyunu en çabuk ve
nasıl artırabileceği" üzerinde fikir yürütüyor. Halkla İlişkiler
Birimi'nin yanı sıra Yerel Yönetimlerden Sorumlu Genel Başkan Yardımcılığı'nın
da kararsız seçmenlerle ilgili alan çalışması devam ediyor.
HEDEF KEMİK OYU YÜZDE 35'E ÇIKARMAK
HEDEF KEMİK OYU YÜZDE 35'E ÇIKARMAK
Genel Merkez'in seçimlerde "özel strateji"
belirleyeceği diğer hedef kitlesi de; Kürt seçmenler olacak. "Kürt
seçmenlerin genel ve yerel beklentileri" başlıklar halinde belirleniyor.
Yüzde 20'ler bandındaki CHP, yeni hedefini yüzde 35 bandına "oturma"
şeklinde belirlendi. Kemal Kılıçdaroğlu, genel başkanlık koltuğuna oturduğunda
yüzde 40 oy hedefi belirlenmişti. Genel Merkez, bunun oy hedefini
"indirmek" şeklinde algılanmaması gerektiğini vurgularken, yüzde
20'lerdeki "kemik" oyları "yüzde 35 bandına" çıkarma şeklinde
algılanmasını istedi. CHP, yüzde 10'a denk gelen bu artışın "en çabuk ve
nasıl gerçekleştirileceği" üzerinde çalışıyor. CHP, yerel seçimlerin 9 ay
öncesinden, belirlenecek reklam ajansı ile çalışacak.