14 Şubat 2013 Perşembe

Genç seçmen MHP diyor


14 Şubat 2013 Perşembe 13:34


CHP, yerel seçimlere yönelik yaptırdığı ankette çarpıcı sonuçlara ulaştı. Anketten genç seçmenin MHP’yi tercih ettiği sonucu çıktı.
CHP, yerel seçimlere yönelik strateji belirleme çalışmalarında seçmen davranışı ile ilgili dikkat çekici sonuçlara ulaştı.
CHP'nin Halkla İlişkilerden Sorumlu Genel Başkan Yardımcısı Gülseren Onanç, kamuoyu yoklamaları, anket çalışmaları ve araştırmalar sonucunda Genel Merkez'in saptamalarını Bugün gazetesinden Ezelhan Üstünkaya'ya şu başlıklarla aktardı:

ERDOĞAN NEDEN SEVİLİYOR
Seçmen grubu içinde önemli yeri olan ev kadınlarının yüzde 47'si AK Parti'ye oy veriyor. CHP, kadınların AK Parti'ye niye oy verdiği, CHP'ye ise neden oy vermediğini araştırıyor. AK Parti'ye oy veren seçmenin "ideolojik tercih" nedeniyle hareket etmediği, "lideri (Recep Tayyip Erdoğan) kendisine yakın bulduğu için oy verdiği" saptaması yapan CHP, Erdoğan ile CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu'nun seçmendeki "algısını" masaya yatırdı. CHP, Erdoğan'ın "niye aşırı benimsendiğini", Kılıçdaroğlu'nun ise "niye önyargılı biçimde ötekileştirildiğini" araştırıyor.

SEÇİM İÇİN YENİ STRATEJİ
CHP, "focus" çalışma olarak nitelendirdiği "seçmenle sohbet toplantıları" ile kadın seçmene "liderde ne aradığını" soracak. CHP'nin önemli saptamalarından birisi de; "genç" oylarla ilgili oldu. CHP tarafından "özgürlükçü olması gereken kesim" olarak nitelendirilen "genç oyların", MHP tabanına kayması CHP'yi şaşırtan sonuçlardan birisi oldu. CHP, genç kesime ulaşacakiletişim stratejisi belirleyecek.

KARARSIZ SEÇMEN ARTTI
"Kararsız" seçmen sayısının yüzde 25'e ulaştığını belirleyen GenelMerkez, "bu kitle içindeki hangi grupta oyunu en çabuk ve nasıl artırabileceği" üzerinde fikir yürütüyor. Halkla İlişkiler Birimi'nin yanı sıra Yerel Yönetimlerden Sorumlu Genel Başkan Yardımcılığı'nın da kararsız seçmenlerle ilgili alan çalışması devam ediyor.

HEDEF KEMİK OYU YÜZDE 35'E ÇIKARMAK
Genel Merkez'in seçimlerde "özel strateji" belirleyeceği diğer hedef kitlesi de; Kürt seçmenler olacak. "Kürt seçmenlerin genel ve yerel beklentileri" başlıklar halinde belirleniyor. Yüzde 20'ler bandındaki CHP, yeni hedefini yüzde 35 bandına "oturma" şeklinde belirlendi. Kemal Kılıçdaroğlu, genel başkanlık koltuğuna oturduğunda yüzde 40 oy hedefi belirlenmişti. Genel Merkez, bunun oy hedefini "indirmek" şeklinde algılanmaması gerektiğini vurgularken, yüzde 20'lerdeki "kemik" oyları "yüzde 35 bandına" çıkarma şeklinde algılanmasını istedi. CHP, yüzde 10'a denk gelen bu artışın "en çabuk ve nasıl gerçekleştirileceği" üzerinde çalışıyor. CHP, yerel seçimlerin 9 ay öncesinden, belirlenecek reklam ajansı ile çalışacak.