6 Şubat 2013 Çarşamba

Öğretmenler müjdeli haber bekliyor



EĞİTİM / 2013-02-06 15:19:28
Türkiye Kamu-Sen ve Türk Eğitim-Sen Genel Başkanı İsmail Koncuk, "Bu ülkenin Şubat ayında 30 bin, Ağustos ayında 70 bin öğretmen atayacak gücü yoksa vay bu memleketin haline" dedi. Koncuk, 350 bin öğretmenin Başbakan'dan ve Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı'dan müjdeli bir haber beklediğini belirtti.
Atama bekleyen öğretmenler Şubat ayı için umutlarını sürdürürken, Türkiye Kamu-Sen, 350 bin öğretmenin Başbakan'dan ve Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı'dan müjdeli bir haber beklediğini belirtti. Türkiye Kamu-Sen ve Türk Eğitim-Sen Genel Başkanı İsmail Koncuk, "Bu ülkenin Şubat ayında 30 bin, Ağustos ayında 70 bin öğretmen atayacak gücü yoksa vay bu memleketin haline" dedi.
Ataması yapılmayan öğretmenler ile ilgili yazılı bir açıklama yapan Koncuk, eski Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer'in, yeni Bakan Nabi Avcı'ye bir enkaz bıraktığını savundu. Öğretmen atamalarının gerekliğine dikkat çeken Koncuk, şöyle devam etti: "Ömer Dinçer'in eğitimle yoğrulmuş insanlar yerine, acemiler ordusu ile bakanlığı yönetmesi, öğretmen düşmanı bir bakan görünümüne bürünmesi, ataması yapılmayan öğretmenleri yem bekleyen güvercinlere benzetmesi, öğretmenleri Şubat ayında atamama inadı, özür grubu tayinlerinin önüne engeller koyması, aileleri bölük pörçük etmesi, 4+4+4 sistemi getirilirken, süreci iyi yönetememesi, kılık-kıyafet yönetmeliğini paydaşların görüşlerine başvurmadan değiştirmesi ve daha sayamayacağımız bir sürü neden kendisinin sonu oldu."
MEB'E GÜVEN KALMADI
Öğretmenlerin ve diğer eğitim çalışanlarının Milli Eğitim Bakanlığı'na güvenin kalmadığını söyleyen Koncuk, "Bu güveni tesis etmek biraz zaman alacaktır. Bu noktada Nabi Avcı'nın Ömer Dinçer'in hatalarından ders çıkararak, akılcı icraatlara imza atması gerekmektedir. Nabi Avcı'nın çözmesi gereken uzunca bir sorunlar listesi bulunmaktadır. Adil ve insan odaklı bir Bakan olarak görev yapması, eğitim camiasının sevgisini kazanması Nabi Avcı'nın elindedir" dedi.
 
ÖĞRETMENLER MÜJDELİ HABER BEKLİYOR
350 bin öğretmenin Başbakan'dan ve Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı'dan müjdeli bir haber beklediğini kaydeden Koncuk, öğretmen açığının giderilmesi için okulların ücretli öğretmenler ile dolup taştığını vurguladı. "Bu ülkeyi yönetenlerden kadro dilenmiyoruz, " Ülkemizin öğretmen ihtiyacı var ve bu ihtiyacı karşılayacak genç beyinlerimiz var. Bu nedenle atama şart'diyoruz " diyen Koncuk, " Başbakan'ın dün ülke ekonomisinin zenginliğinden söz ederken, bugün bütçenin yokluğundan dem vurması büyük bir çelişkidir. Başbakan dün mü doğru söylüyordu, yoksa bugün mü? Eğer Başbakan'ın ülke ekonomisinin güzelliğine ilişkin sözleri gerçekse, bunun gereği yerine getirilmelidir " ifadelerini kullandı.
TÜRKİYENİN GÜCÜ YOKSA... 
Türk Eğitim-Sen olarak öğretmen atamaları ile ilgili taleplerini bir kez daha gündeme getirmek istediklerini vurgulayan Koncuk, Şubat ayında öğretmen ataması yapılmasının Türkiye'nin ihtiyacı olduğuna işaret etti.
Atama bekleyen öğretmenlerin de umutlarını koruduğuna değinen Koncuk, " Dolayısıyla siyasi erk, gençlerimiz için elini taşın altına sokmalı, tüm imkanlarını seferber etmeli ve Şubat ayında atama yaparak, onların yüzünü bir nebze de olsa güldürmelidir. Bu ülkenin Şubat ayında 30 bin, Ağustos ayında 70 bin öğretmen atayacak gücü yoksa, vay bu memleketin haline " dedi. (ANKA)