25 Mayıs 2017 Perşembe

Bu Tiyatro Kütüphane Kazandırdı


Turgutlu Belediyesi Gençlik ve Eğitim Merkezi (TURBEM) Tiyatro topluluğu tarafından sahnelenen ‘Kadınlarımıza Maşallah’ isimli tiyatro oyunu büyük beğeni topladı. Türkiye’de bir ilk olma özelliği taşıyan ‘Bir Bilet Bir Kitap’ projesiyle biletlerin temin edildiği tiyatroda toplanan kitaplar bir köy okulunda kütüphane oluştururken, duyarlılıklarından dolayı Turgutlu halkına teşekkür eden Belediye Başkanı Turgay Şirin, “Sanatın en güzel alanlarından biri olan tiyatro konusunda Turgutlu Belediyesi olarak çıtayı yukarılara taşıyoruz” dedi.


Turgutlu Mesadet Özcan Konferans Salonu’nda sergilenen oyunu Kaymakam Uğur Turan, Turgutlu Belediye Başkanı Turgay Şirin, Belediye Başkan Yardımcısı Ekrem Bölükbaşıoğlu, Ülkü Ocakları Eğitim ve Kültür Vakfı Başkanı Cemal Gürefe, daire müdürleri ve çok sayıda vatandaş izledi. 8 ayrı skeçten oluşan kimi zaman güldüren, kimi zaman düşündüren tiyatro oyununda TURBEM’li gençlerin performansı ayakta alkışlandı. Oyunun yönetmenliğini Turgutlu Belediyesi Tiyatro Topluluğu Genel Sanat Yönetmeni Alpay Erdoğmuş yaparken, yönetmen yardımcılıklarını Turgutlu Belediyesi tiyatro ekibinden Dr. Serpil Karadadaş ve Dr. Aydın Dönmez yaptı. Gecenin sonunda Belediye Başkanı Turgay Şirin’e sanata ve oyuna verdiği desteklerinden dolayı çiçek takdim edilirken, bir konuşma yapan Başkan Şirin, “Oyunu izlerken büyük bir keyif aldık. Tiyatro konusunda çıtayı artık yükseklere taşıyoruz. Sizlerle beraber burada olmaktan mutluluk duyuyorum. Ama burada farklı bir sinerji var. Sahnedeki oyuncu arkadaşların birbirine olan yakınlıkları müthiş bir ekip oluşturmuş. O sıcaklığı yakınlığı hissettim. Kendimi de oyunun bir parçası olarak gördüm. Sizleri bu konuda tebrik ediyorum. Ayrıca oyunun Türkiye’de bileti parayla satılmayan sadece kitap vererek izlenen bir oyun olmasıdır. Buradan Turgutlu halkına, öğrencilerimize bu duyarlılığı gösterdikleri için ayrıca teşekkür ediyorum. Burada toplanan kitaplar ile bir köy okulumuzda kütüphane oluşturacak. Tiyatronun hazırlanmasında, sahnelenmesinde emeği geçen herkese bir kez daha teşekkür ediyorum” dedi. Ardından Kaymakam Turan ve Başkan Şirin oyuncuları tek tek tebrik ederken, günün anısına oyunculara hediye takdim ettiler.