27 Mayıs 2017 Cumartesi

Turgutlu CBÜ Teknoloji Fakültesi’nde İlk Mezunların Gururu Yaşandı




Turgutlu Belediye Başkanı Turgay Şirin, Manisa Celal Bayar Üniversitesi Hasan Ferdi Turgutlu Teknoloji Fakültesi’nin düzenlediği 2016-2017 eğitim öğretim yılı mezuniyet törenine katıldı. İlk mezunlarını veren fakültenin Turgutlu için önemine değinen Başkan Şirin, Turgutlu’nun ölümsüz ismi hayırsever Hasan Ferdi Turgutlu’yu rahmet ve minnetle anarak, “Bugün aynı zamanda Turgutlumuz’un onur ve gurur günüdür. Biz onları çok sevdik, ülkemizin dört bir yanından gelip hemşerimiz olan genç mühendis kardeşlerimiz de bizleri, Turgutllu’yu asla unutmasınlar” dedi.  

 Manisa Celal Bayar Üniversitesi Hasan Ferdi Turgutlu Teknoloji Fakültesi bahçesinde düzenlenen mezuniyet törenine Kaymakam Uğur Turan, Turgutlu Belediye Başkanı Turgay Şirin, Celal Bayar Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. A. Kemal Çelebi, Askerlik Şube Başkanı Kemal Secerli, Fakülte Dekanı Prof. Dr. Ahmet Türk, Turgutlu Meslek Yüksek Okulu Müdürü Prof. Dr. Kemal Yalınız, Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Üyesi İsmail Ulcay, öğretim görevlileri ve öğrenci velileri katıldı. Saygı Duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunmasının ardından Fakülte Dekanı Ahmet Türk, törenin açılış konuşmasını gerçekleştirdi. Fakülteye dair bilgi veren Türk, fakültenin onur ve gurur gününe katılan herkese teşekkür etti. Daha sonra söz alan Turgutlu Belediye Başkanı Turgay Şirin ise, “Bugün fakültemizin mezuniyet gururunu paylaşmaktan mutluluk duyuyorum. Bizlere aydınlık yarınlar bırakan Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün belirttiği gibi, “Bir millet irfan ordusuna sahip olmadıkça, muharebe meydanlarında ne kadar parlak zaferler elde ederse etsin, o zaferlerin kalıcı sonuçlar vermesi ancak irfan ordusuna bağlıdır” Takdir edersiniz ki, Atatürk’ün sözünü ettiği irfan ordusunun yetişmesi ancak ve ancak, çağdaş uygarlık yolumuzun aydınlık basamakları olan, bilginin üretildiği üniversitelerde, yani eğitimle mümkün olmaktadır. O açıdan eğitimde ülke çapında ses getiren çalışmalara imza atan, köklü bir geçmişe sahip Celal Bayar Üniversitesi, Manisa’nın olduğu kadar Turgutlumuz’un da gözbebeğidir. Turgutlu Belediyesi olarak değeri ve önemi büyük olan bu köklü eğitim merkezimizle işbirliği birlikte çalışmaktan memnuniyet duyuyoruz. Bugün mezun olan bu genç kardeşlerimize bundan sonraki yaşamlarında başarılar diliyor, onları yetiştiren ailelerine de teşekkür ediyorum. Ayrıca çok yakında zamanda kaybettiğimiz, arkasında bıraktığı böylesi dev eserlerle her daim dualarımızı esirgemeyeceğimiz rahmetli hayırseverimiz Hasan Ferdi Turgutlu’yu rahmetle ve minnetle anıyorum. Mekanı cennet olsun” dedi. Kaymakam Uğur Turan da birlik ve beraberlik mesajları verdiği konuşmada Turgutlu’da görev yapmaktan duyduğu memnuniyeti ifade ederek, “Hayırseverlerimizle ünlü şehrimizde bugün Hasan Ferdi Turgutlu isminin önünde kendisini rahmet ve minnetle anıyoruz. Bu genç kardeşlerimiz onun sayesinde böylesi gurur dolu bir gün yaşıyor. Aileleriyle bizler çok mutluyuz. Bugün hayata atılan ülkemizin gelecekleri olan öğrencilerimize başarılar diliyorum” dedi.

Rektör Çelebi’den Turgutlu’ya Övgü Dolu Sözler 

          CBÜ Rektörü Prof. Dr. Kemal Çelebi ise Turgutlu’dan övgü dolu sözlerle bahsettiği konuşmasında ilk mezunlarını veren fakülteye destek olan Kaymakamlık, Turgutlu Belediyesi ile Ticaret ve Sanayi Odası’na teşekkür etti. Çelebi, “Sayın Kaymakamımız ve Sayın Belediye Başkanımıza konuşmalarından dolayı teşekkür ediyorum. Manisa’da Turgutlu’nun bizler için ayrı bir önemi var. Bahsedildiği üzere burası hayırseverleri ile güçlü bir şehir. Bugün bizlere bu güzel gururu yaşatan Hasan Ferdi Turgutlu’yu rahmet ve minnetle anıyorum. Mezun olan genç mühendislerimizin de Rahmetli Turgutlu’ya bir Fatiha okumalarını diliyorum. Diğer yandan fakültemizi sahiplenerek desteklerini esirgemeyen başta Kaymakamlık, Belediyemiz ile Ticaret ve Sanayi Odası olmak üzere herkese teşekkür ediyorum” diyerek, fakülte bölümleri hakkında bilgi verdi. Konuşmalarından ardından Başkan Şirin ve protokol üyeleri yıl boyu çeşitli faaliyetlerde dereceye giren öğrencilere başarı ödülerini takdim etti. Ardından Rektör Çelebi tarafından okula verdiği destekten dolayı Belediye Başkanı Turgay Şirin’e bir plaket takdim edildi. Mezuniyet törenlerinin değişmez sahnesi olarak tören keplerin havaya fırlatılması ve hatıra fotoğraflarının çekilmesiyle sona erdi.